Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2710 ggr
Snoozan1
0

Vad äta i Thailand?

Hej!

Jag ska åka till Thailand i 6 veckor med början i jan. Har dock börjat oroa mig för vad jag ska leva på. Har varit där några gånger förut och älskar deras mat. Men jag vet ju att dom gärna kryddar med socker ibland och framför allt hur ska jag få i mig mitt fett? Frukosten borde gå att fixa, men lunch och middag…? Man kan ju inte leva på baccon och ägg *flin*. Mig veterligen så har dom inga feta såser eller så som man kan "boosta" med. Någon som har tips? Hur gör ni när ni reser ?

Snoozan

Maia
0

Puttar upp så att Thailandskunniga kan svara!

Härligt kokosfett har de i alla fall i Thailand!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

nr-9
0

Jag åt varmrätter till frukost, de funkar oftast fett/proteinmässigt. Be dem bara hoppa över riset. Brukar inte vara något problem. Mycket mat är tyvärr väldigt mager, de wokar ofta i vatten. Men olika currygrytor på kokosmjölk är både gott och nyttigt. Priva gärna hel, grillad fisk också! Det är en billig lyx man inte ofta har här hemma. Nyfångad med massor av fäska kryddor och grönsaker.. Mmm..

Snoozan1
0

Ja, jag får helt enkelt inhandla kokosfett och blanda i te och mat. Att äta fisk är ett måste *smarr*. "Problemet" är ju att det handlar om så lång tid (om man nu kan se något problem i att ha 6 veckor sem.). Den mesta maten är ju mager som sagt. Får passa på att köpa ost när man är i närheten av turist-stråken. Brukar ju kunna hitta brie-ost osv och det går ju inte av för hackor heller. Currygrytorna är perfekta bara dom inte är för starka, har blivit lite mer känslig på den fronten när man inte kan släcka bränderna med riset.

Mvh Snoozan