Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1475 ggr
maxiq
0

OT - Saker som jag borde sluta med

Det finns saker man gör av gammal vana som inte är bra för en - men som man ändå fortsätter med. I denna tråd har ni möjligheten att komma ut med era dumheter och därmed ta ett stort steg mot att kunna lägga av.

Det ska inte handla om vad du äter eller dricker eller röker eller snusar utan om andra saker som inte är bra för dig att göra.

maxiq
0

Jag ska börja med att lova mig själv att sluta dämpa fallet på saker som jag tappar med hjälp av fötterna. Särskilt knivar. :-|

När jag ändå är inne på på de nedersta kroppsdelarna så lovar jag att sluta leta trösklar i mörkret med hjälp av tårna…

Caena
0

jag ska sluta säga "du haaatar mig" till min pojkvän, om ens bara på skoj..

har börjat tro på allvar på tankens kraft, det jag säger, tänker jag och det jag tänker händer.. och det vill jag verkligen inte..

bertina
0

jag ska sluta att dra in magen när jag ser en spegel.

Melindrea
0

jag borde sluta med att sitta och koda klockan halv två på natten när jag har skola dagen efter… Visserligen vid ett, men jag :hade: planerat att åka in till stan i morgon bitti…

magma
0

Då skulle vi kanske göra slag i saken Melindrea:) Jag borde nämligen sluta sitta här och leta efter julklappstips klockan två på natten, eftersom jag ska upp kvart i sju med två barn som ska till skola och dagis.

Men vad gör man är man är så trött att man inte orkar gå till sängen?! Gråter

flikkan77
0

Jag ska sluta klia mig i ögonen efter att jag har smulat grönpeppar med fingrarna.

"You just have to belive…"

Dicken
0

Tja, vi har ju den gamla rökningen till exempel…

Maia
0

Jag ska sluta att samla på saker som "kan vara bra att ha". Om jag inte fått användning för dem på ett år ska de ut. Utan prut.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

flikkan77
0

Kom på en sak till:

När jag ska få gäster så ska jag hacka lök innan jag sminkar mig och inte tvärt om! Nysminkad med gråtande ögon är ingen bra kombination.

Agenda
0

Jag ska sluta med dålig hållning!

Bak med axlarna, fram med lökarna, tillbaka med hakan och låt den 'naturliga kurvaturen' komma fram!!! Går hos naprapat och bör ju lyssna så det blir lite julklappspengar kvar :) (plus ökat välbefinnade såklart, men finansiella medel tycks ha lite mer effektt på den morderna människan!!!)

Aniara4
0

Jag borde sluta sitta och slösurfa hela dagen istället för att jobba med uppsatsen. Skäms

Braille
0

Jag ska sluta säga "ja det går säkert" till alla som kommer med förslag på saker att göra och istället först bestämma vad jag vill göra och sen konsekvent säga nej till det som kommer i vägen.

Eller åtminstone säga ja till bara en sak så jag slipper multitaska sen xD

Raring
0

# 11

Jag har precis samma problem…

parsley
0

Jag har en oinställd dammsugare. Fö är mina ovanor är i huvudsak av konsumtionsmässigt art.

LenaK63
0

Jag borde göra något åt dammet i stället för att hela tiden lyssna på alla frågor som dyker upp i huvudet och som man får svar på på nätet.

flikkan77
0

Agenda: Det där en är sak jag också ska sluta med. Dålig hållning.

Ska sträcka på mig och allt det där.

kaisakavat
0

Jag borde verkligen sluta hälla ischokladsmeten utanför formarna.

och

Jag borde sluta oroa mig för pengarna som jag inte har. Jag oroar mig ju inte för annat som jag inte har, t ex en trasig bil.

flikkan77
0

Jag borde återigen sluta klia mig i ögonen med grönpeppar på fingrarna. Gör ont som attans ju!

Sen så ska jag sluta bli så uppvarvad, prata i 120 så ingen fattar och bli alldels klumpig.

lizaohman
0
#4 Aniara

kopierar dig :P

Hellis
0

Jag ska sluta samla martyrpoäng när jag är hungrig. Det är väl inte min pojkväns fel att jag inte ätit på länge?

Så ska jag sluta titta på prislapparna innan jag provar plagg. Roligare med ett dyrare plagg i bra kvalité än 5 dassiga för att man är dumsnål…

hoppet
0

Jag borde sluta vara inne så mycket och gå ut och promenera istället.

Viktor-88
0

Jag skall umgås mer med gamla vänner. Visa mer kärlek och inte låta andra åtaganden gå före relationer. Tänker "Hopsansaa, det har faktiskt gått 3 månader sedan jag softilerade med X" Lever jag vidare såhär så lär jag optimera mina chanser till att få drömjobbet, men påvägen förlora det som faktiskt betyder mest, vänner, kärlek, gemenskap, någon att skratta med.

När de ringer framöver, oavsett vad jag har planerat, så skall jag ta mig tid att umgås med dem och ej mer svara "Nä sorry, jag skall göra ditten eller datten imorgon så det går inte, tyvärr".

Skål!

Effie
0

att undvika och skjuta upp jobbiga saker

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

anki1
0

Jag borde sluta med pasta ris och potatis samt bröd. MEN jag har svårt att äta kött och fisk utan just det. det växer i munnen och går inte att svälja ned.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

flikkan77
0

Jag borde sluta elda upp all tändved bara för att jag inte orkar hämta mer ved på kvällen. Maken blir så kinkig när han måste ut och hugga vid 7 på morgonen…

Raring
0

Borde sluta stressa. *tänker på Liftarens Guide och mumlar "TA DET LUGNT!"*

Tizia
0

Jag ska sluta stressa på ett negativt sätt, få mindre panikattacker och sluta med att säga förlåt hela tiden.

Jennix
0

SkrikandesJag ska sluta med att sitta framför datorn när jag får ont i ryggen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Puhlo
0

borde sluta att inte planera mina matinköp, då trots en gedigen matbudget får suga på ramarna de sista 3-4 dagarna innan pengar. :I

Fast nu har jag iaf ett kg cevapcici som nödkost i frysen.

pitch
0

Jag borde sluta "arbeta" när klockan säger helg åtminstone.

Sitter dygnet runt nuförtiden…

kaisakavat
0

Jag borde sluta med att sluta äta för tidigt vid måltiderna!

glitterfisk
0

Jag borde sluta hänga så mycket på det här forumet, och istället ägna mig åt mina studier.

(Jobbar mycket, och läser en halvfartskurs, har märkt att examinationsuppgifterna inte gör sig själva. Sätter mig vid datorn för att skriva… men var hamnar jag???)

Effie
0

#32 Känner igen det, glitterfisk. Jag borde sluta med det, jag också.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Melindrea
0

#32, 33

Det är därför jag har två datorer. Oskyldig

Jag arbetar med mitt projekt på den ena, och latsurfar på den andra. =) Å andra sidan är programmering något som jag älskar att göra, så det tar egentligen inte upp så jättemycket tid att slösurfa.

glitterfisk
0

#34 Samtidigt?

Jag har båda sakerna öppna i samma dator och klickar upp och ned efter behag. Behaget borde som sagt vara mer lagt åt examinationsuppgifter….

Melindrea
0

#35 Nästan så =) Någon minut till slösurfning, medan jag tänker på andra problem, etc. jag tror största fördelen med hur jag har det är just att inget fönster "försvinner", vilket det lätt kan göra när jag har sakerna på olika virtuella skrivbord (vilket å andra sidan också är en underbar uppfinning!)

Hellis
0

#2 Caena:

Börja säga "du äääälskar mig" och "men du älskar mig ändå" istället!

Caena
0

#37 Hellis,

ja du, helt sant.. =) så ska man göra.. för han älskar mig!.. *myser*

helvete
0

Måste övertyga mig själv om att det ska gå att få hunden att sluta skälla på grannarna. Har haft labradorer tidigare, de skällde inte- men det gör den här lilla bortskämda "tussen". Fast gullig är hon och mkt strängare på LCHF kost än jag.

kittun
0

Jag ska sluta att oroa mig så förbaskat för allting och i stället tänka att -Det löser sig!

Och så borde jag absolut sluta att tillbringa så mycket tid framför datorn och i stället göra allt det där som jag borde men som alltid får vänta "bara en liten stund" och som sen inte blir av…

Jag ska också sluta att spegla mig och tänka att jag ser för taskig ut. I stället ska jag spegla mig och tänka -Hej snyggingSkrattande

maxiq
0

Jag ska sluta tänka "Åh nu måste jag göra det där" och istället tänka "Nu har jag snart gjort det"

*amatörfilosoferar så här på kvällskvisten* Obestämd

ochnintendo
0

Jag ska sluta förminska mig själv.

Säger någon "Vilken snygg tröja", "Vilken god mat" eller "Vad fint du tecknar" ska jag säga Tack, Tack och Tack istället för dagens "Den här gamla trasan?", "Äh, det är ju inget svårt recept direkt" och "Men jämför man med folk som faktiskt kan rita är jag riktigt tafflig".

Det är mitt nyårslöfte 2009.

parsley
0

Sluta lova barnens friidrottstränare att de ska få se mig hoppa höjdhopp. Glad

Halvdansken
0

Städa köket istället för att spela dataspel.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
0

Gå och lägga mig i tid också, istället för att tänka "ska bara se var den här nyckeln passar…en liiiiten stund till"

Hatar cancer och älskar vårlökar.