Fakirkost skadligt?
Hur länge kan man äta fakirkost utan att det blir skadligt? Jag vet ett flera har gjort det i ett par veckor, men kan man t.ex äta så under en längre tid. Har ätit fakir nu i snart en vecka och faktiskt lyckats hålla nästan noll kolisar varje dag utom en dag då det slank in två vindruvor. Nu har jag liksom vant mej och tror att det inte skulle vara några stora problem att fortsätta med den mathållningen. Jag tycker inte det är så mycket tråkigare än annars för visst är lch tråkigt då och då liksom allting annat så blir det ju vardag och jag kan vissa dagar längta mej grön efter en skiva nybakt bröd eller rostade potatisar och morötter i ugnen. Men jag äter inte sån´t längre så är det bara man undviker det som inte är bra för en
Jag äter fakirkost andra veckan och mår hur bra som helst. Hade lite huvudvärk i ett par dagar förra veckan.
SSS åt ju sina bantarbiffar i flera månader och mådde bra. Det är inte farligt att inte äta kolhydrater.
Jag som stått stilla i vikt ett helt år har kunna bryta platån och gått ner 2 kg på 9 dagar. Inte dåligt.
Ställ frågan till SSS eller doktorerna men jag tror du kan äta fakirkosten utan att oroa dig.
Lycka till!
Fakirkost måste vara nyttigare än spagetti med margarin och kethchup/gröt och sylt/kaffe och wienerbröd/panpzza/chips och annat strunt som "normalkosten" består av.

Läste senaste igår innan sänggående i Skaldemans FAQ-bok. Han åt absolut strikt i nio månader och förbättrade hela tiden sina värden förutom att han rasade i vikt. Själv äter jag tämligen strikt sen maj månad i år, men på helgerna kan jag bjuda mig själv på nån grönsak eller en chokladbit eller så. Mina värden har redan förbättrats å det radikala. Därtill har jag tappat 14,5kg.
Säger som föregående - det kan inte vara skadligt. När jag levde med kolhydrater som bas i min kost mådde jag uselt var eviga dag. Så här gott som jag mår nu, utan kolhydrater har jag aldrig mått !
Jag tror inte heller fakir är så "farligt" varför skulle det vara det?
Däremot tar jag ju vitamin och mineraltillskott OAVSETT vilken kost jag äter… har gjort det sen 1990…
Numer pensionär i Nynäshamn
Tror inte heller att fakir är speciellt farligt om man håller koll på procenten mellan fett och protein. Ökas proteinmängden radikalt ligger njurarna risigt till..
Extra kosttillskott är ett måste, tror jag!
/Lillianna -26kg
~ Lillianna ~

Njurarna skär inte ihop av lite protein
…om man inte redan har nån fel på dem.
Vad är fakir kost?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Fakirkost är ett smeknamn bland oss som äter väldigt kolhydrater för när man skär ner kolhydraterna till ett minimun, så nära noll man kan komma.
Då äter man bara "kött/fisk/fågel/ägg" och rent fett. Alltså inte ens mejeriprodukter. Man går ner i vikt väldigt bra av det och därför är det populärt att testa om man antingen har grymt sötsug eller har hamnat på en viktplatå.
Sten Sture Skaldeman (SSS) skriver om detta i sin bok "Ät Dig ner i vikt".
Numer pensionär i Nynäshamn