Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 802 ggr
elli789
0

För mycket ost?

Har ätit efter LCHF i ca 1 vecka och jag blir ofta lite småhungrig och "tung i huvudet" mellan målen. Då brukar jag ta, som Annika Dahlqvist rekomenderat, två ostskivor med bregott på. Men det kanske händer att jag gör det tre ggr om dagen, plus att jag ganska ofta har ost i maten för att får upp fetthalten då jag inte äter rött kött eller fågel utan endast ägg och fisk som proteiner.

Äter jag för mycket ost för att kunna gå ner i vikt? Eller är det så att suget kommer att avta efter ett tag?

Maia
0

Eftersom du bara har ätit LCHF i en vecka ska du göra precis det du gör nämligen koncentrera dig på att bryta suget som du känner.

När du känner att det lättar är det bra om du är uppmärksam på beteendebiten, så att du inte skaffar dig en ny vana när du fösöker bryta den gamla. Känn efter ibland om du klarar dig fram tills maten, eller om du faktiskt är hungrig och ska äta en måltid tidigare än du tänkt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mejram
0

Det som kan hända om man äter mycket hårdost är att man blir väldigt  hård i magen. Inget farligt, men obehagligt, så håll lite koll på hur mycket du klarar innan magen säger stopp.