Vikten av vatten!
En liten påminnelse av vikten att dricka mycket vatten!
Jag har gått upp ett par kg under hösten och jag tror jag vet varför.
Jag har druckigt för lite vatten. Det är lätt att dricka mycket under den varma årstiden, men svårare under den andra halvan av året, när man som jag bor i en småkall och lite dragig villa.
Nu har jag dock satt igång igen. Om jag vet att jag druckigt lite under dagen (glömt bort) så ser jag till att dricka på kvällen framför tvn. Har efter två veckor börjat ge resultat.

Är du säker på det att man 'ska' dricka 'mycket' Jag har upplevt att det är hyggligt självsjusterande, man är törstig, o så dricker man. Kan det inte vara ngt annat? För mycket drickande leder ju i många fall till onödig inkontiens hos unga människor. Fast jag som sagt blir törstig då och då. Jag vet inte vad och hur det skulle orsaka att systemet sätts ur spel.

Jag är lite knäpp med vatten, jag "håller" mig ofta när jag är törstig. Så att dricka vatten är nått jag kämpar med alla dagar. Bra påminnelse för många säkert, drick mera vatten om du inte redan är upp i typ 1,5 liter eller mera.
Det är nog olika det där med törsten. När man sitter ner och jobbar så har man kanske sämre signaler på när man blir törstig, mot för den som är rörlig under dagen.
Men jag minns att Sten Sture också skrev det i sin första bok om vikten att dricka mycket om man vill gå ner.
För mig verkar det stämma.