Annicas tråd
Nu har jag ätit lchf i snart en månad.
Jag har nog inte gått ner så mycket i vikt ännu, men midjemåttet har minskat 5 cm den senaste veckan. 
En gång under den här månaden har jag slarvat - jag åt ett tortillabröd! Men det gör jag nog inte om - dagen efter fick jag spendera en hel del tid på wc! 
Men det bästa av allt är att jag njuter så förbaskat (ursäkta) av all underbar mat som jag äntligen får äta utan dåligt samvete…
…saftiga biffar, fettiga såser, ost mm!!! 
Och så blir jag överlycklig när min kräsna 5-åring slukar maten och ber om mer! Hon som alltid varit så kräsen, ätit mindre än en fluga och aldrig velat smaka något nytt!!! 
Gratinerar!
Bra att du inser att du har minskat midjemåttet. Det verkar vara väldigt vanligt bland kvinnor att fokusera på vikten ("kapa ett ben, då"). Med mindre midja och de andra fördelarna, så låter riktigt fint!
Vad roligt att det går bra! 
Känner igen det där med din reaktion på bröd-fusket. Jag får hemsk magknip av minsta lilla brödbit..
Underbart med dottern också!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

välkommen

Ja, visst är maten underbar! Det är nästan för bra för att vara sant, äta ost och biffar och minska i omfång.
Vad skönt att dotterna gillar maten. Grattis till mindre midjemått, det är väl alla kvinnors dröm.

Inatt vaknade jag med värsta migränanfallet! 
Men ni får inte tycka synd om mig, jag får skylla mig själv! Jag åt hemska saker igår - poppcorn, spaghetti och till och med chokladbollar, jag som inte ens tycker om sötsaker!
Mitt migränanfall nu gör mig bara ännu mer säker på att lchf är något riktigt bra för mig!
Före lchf kunde jag ha flera anfall varje vecka och nu har jag bara haft två anfall sen i augusti, och båda gångerna dagen efter att jag slarvat alldeles för mycket!
Hemska saker! Håller med. Tycker att såna där saker ska stämplas som "terrorvapen" ungefär som Antrax och Senapsgas och annat i den stilen..
Bra att du blir bättre från migränen. Inte kul att ha migrän. 
En gång fick jag lov att åka till akuten p g a migrän och blev inlagd och observerad under natten. De trodde jag hade hjärnblödning. Läkaren var en riktig snygging - ojoj trevligt att bli ompysslad av honom! Men det var nog inte riktigt värt det ändå.. 
Nu e de jättelänge sen jag hade migrän.