Laktos i smör, vem undrade..?
Hittar inte vilken tråd det var som handlade om det! Ivartfall så mailade jag "Svenskt smör" om laktoshalt i smör, och fick svaret idag att "…Smör innehåller laktos, dock i mycket liten mängd. 0,4 g/100 g."
Så nu vet man det:)
Tack magma, lägger in tråden under "Livsmedel" så hittar vi den lättare… där finns även en artikel från Svenska smör som jag fick lov av dem att kopiera…
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack Magma!
Tror att det var min tråd, iallafall är det jag som är mycket laktosintolerant och har inte vågat äta smör som jag alltid älskat! Ska köpa hem ett litet paket idag och testa.
Jaha, så nu har jag provat och dessvärre så gick det inte bra. Magknipen kom som ett brev på posten…
Vad trist!!! Jag fick magknip av kokosfettet, men jag vet att jag i min iver åt för mycket…
Vad tråkigt!!
Vad gjorde du av kokosfetten Margareta?
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag brukar ta en tesked i teet eller så steker jag i den.
jag tyckte det var så gott att jag åt det på MATSKED och inte bara en utan minst ett par med ett par timmars mellanrum… rena rama godiset för mig, men magen sa ifrån sen på natten…
Jag hade beställt på nätet och fick hem hinken igår…urgott!!!
Eftersom det lär vara nyttigare fett än de vegetabiliska oljorna tänkte jag satsa på kokosfett, vispgrädde och smör som mitt enda fett förutom det som är "i maten" .
Margareta, köpte du med kokossmak???
JA, urgott, smakar precis som kokostoppar som jag älskar.
Hade i kylskåpet över natten och det blir knallhårt.
En ny fettbomb kan alltså bli kokostoppar med detta fett och kokosflingor och ägg gräddat som klassiska kakor.
Trodde inte det skulle stelna i kylskåp men det gör det verkligen.
Var köpte du detta???
Någon skrev in en länk här på forumet. Jag beställde först från Norge men det kom aldrig, sen kom en ny länk och det kom direkt.
Dyrt som 17, men stor förpackning (hink).
Tack, jag tror att det är där som SSS beställer sitt. OK.
Nej det var nog inte det för han beställde från Norge, det här är Sverige.
Nu är jag hemma och har hittat fakturan. http://www.crearome.se jag köpte
Kokos natur kallpressad eko 5kg för 630kr ink moms
Tack Margareta, jag skall spara länken. När jag kommer från semestern så provar jag denna sort.

Margareta jag beställde från norge strax efter dig och det kom,
#16 ovkyhn: Undrar vart min tog vägen…