Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 1372 ggr
comicon
0

Snabbmat till lunch

När jag går i skolan händer det alltmer ofta att vi blir tvungna att sitta kvar efter förmiddagslektionerna för att arbeta med grupparbeten eller dylikt. Självklart kan jag ta med mig lunch, men som sagt är det ju ofta oplanerat…

Runt skolan finns inte så mycket av intresse, det är mest Subway, ett pastastånd,  Burger King och Sibylla. Det finns däremot en falafelvagn också har jag upptäckt. Visst borde det väl gå bra md en kebabtallrik (utan pommes så klart)? Den brukar innehålla kött, isbergssallad, tomat, gurka, lök, feferoni (som jag petar bort, usch!) och en vitlökssås som jag inte har någon aning om fetthalten på.

Vad tror ni, är det okej?

mulligast
0

jag brukar ta kebabsallad:-)

Lehane
0

Burger kings hamburgare utan bröd o dressing (misstänker att det finns socker där) med extra ost o bacon funkar!! Glad

Samma med de andra hamburgerställena så länge de inte drygar ut köttet med en massa potatis.

Sigrid1970
0

Hej!

Tips: Jag har upptäckt att Subway serverar samtliga mackor som sallad om man vill. Står i liten text längst ner på menyn, så det är nog inte så många som vet om det. Jag åt en kyckligsallad med extra ost och bacon och 2 olika dressingar (de är väl lite tveksamma i och för sig, tror det är en del socker i dem…) och blev proppmätt.

Melindrea
0

Vitlöksdressingen är sockerfri på Subway. =)

Pylle
0

Kebab utan pommes, jag får alltid mycket kebab när jag beställer utan pommes och dressingen har de inte socker i säger de. De är alltid så positiva på kebabställena! Eneloge för deras LCHF-inställning