Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1012 ggr
Skogstrollet
0

Öl och vin

Tänker prova att helt avstå "min" Pepsi Max för att se om det kan vara den som ställer till det. (Jag går ju inte ner) Kolsyrat vatten funkar ju till maten men ibland blir det ju helg… Hittade då att det finns ett öl, Pripps blå, Pure… 1% kolhydrater! Någon som har erfarenhet? Vill också minnas att det finns något LC-vin. Någon som vet?

Margareta
0

Jag har druckit Pripps blå Pure en gång när jag ändå åt en massa kolisar till surströmming i somras. Ölen var helt ok och godkändes vid bordet av flera andra ölkännare som inte äter LC.
Vet inte hur den påverkade vikten eftersom jag även åt andra tillbehör (planerat årligt avsteg)

Numer pensionär i Nynäshamn

sarag
0

Jag dricker vin till helgen och det fungerar men viktminskning för mig i alla fall. Skaldeman skriver att man kan dricka vin. Men inte mer än två glas och inte varje dag!

Margareta
0

Jag dricker lite rödvin ibland…

Kia
0

Jag drack två glas och blev full . Tål INGET längre *L* men saknar det inte heller iofs

Mervi
0

Jag dricker mestadels kolsyrad när jag skall dricka till maten. Vinet går rakt upp ihuvudet och så blir jag "snuvig" av det. Öl har  för mycket kolhydater.

Skogstrollet
0

Mervi; grejen är ju att det öl jag frågar om innehåller 1g av 100. Knappast för mycket?…

Är det ingen mer som smakat det? Annars får jag väl prova…

Mervi
0

Förlåt, jag tänkte nog öl i allmänhet.

Margareta
0

Jag har druckit ölet (pure) och tycker det är jättegott. Man känner defintivt av alkoholen…

skogsstjrna
0

Jag har provat den lågkolhydratsöl som finns på systemet (ska finnas en folkölsvariant också, den har jag inte provat) och den smakar helt ok, som vilken ljus lager som helst.

Trevligt att det finns ett alternativ till de tillfällen då man vill göra ett avsteg, som till midsommar eller jul. ;)

magma
0

Eller fredag kväll Räcka ut tungan

Skogstrollet
0

Tack för bra svar! Jag har aldrig tyckt om sprit eller vin men öl gillar jag. Blir till att prova till helgen.

Mervi
0

Jag tycker också om öl. Kanske jag också skall prova.

magma
0

Jag gillar egentligen inte öl, utan dricker (drack) hellre söt cider, antagligen något som hade med min smak för kolhydrater att göra. Och öl, det har jag inte kunnat dricka sedan jag var fjortis- dåliga minnen om man säger så…

Generad