Jag var i Örnsköldsvik
Så är man då hemma igen. Jag var i Örnsköldsvik och pratade i måndags kväll. Teater Folkan i Örnsköldsvik visade sig vara en trevlig, gammeldags landsortsteater med väggmålningar och hela rasket. Det var några kifare och diabetiker i salongen. Och en och annan tjockis.
Det var en trevlig publik och bra stämning. Jag fick visa min nya julslips, en sån där som spelar. Och jag tillbringade en trevlig kväll efteråt med Frank Nilsson och hans fru. Han bor i Husum, bara ett par mil från Örnsköldsvik.
Men det tog en hel dag upp och en hel dag tillbaka. Jag kommer att hålla mig längre söderut i fortsättningen. Närmast pratar jag i Karlsborg den 13 januari och i Laxå den 27 januari.
Sten Sture
Kul att se dig här igen!
/Maia (vinkar från Göteborg)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Mycket trevligt att ha dig här! 
Jättekul att se dig Sten Sture!
Säg bara till om du vill vara med i vår numera permanenta evenemangskalender.
/Maggan
Numer pensionär i Nynäshamn
Då menar du inte det Karlsborg som slog ut Bollnäs ur bandyallsvenskan i början på 80-talet. För det har jag för mig ligger i närheten av Kalix
Jag "råkade" tipsa en kollega om "ät dig ner i vikt" nyss i samband med att jag skulle låna ut mitt ex till en annan. Kom på att jag lika gärna kunde skänka bort boken och köpa en ny. Det blev istället tre bocket-varianter för 39:- st på www.Bokia.se . Perfekta julklappar.

Hej på er!
Ja, jag kommer att titta in lite mer framöver. Det blir väl efter jul när min nya bok är i produktion. Just nu skriver jag på det sista. Det blir en hälsoinriktad kokbok, inte bara viktminskning. En del av recepten kommer från GI-Noll!, en del från externa källor och en del är nyskapat. Målgruppen är inta kifare, utan folk i allmänhet som kan behöva en puff i vår riktning. En person som har mycket att gå ner i vikt bör hålla sig till GI-Noll!
Och när min gamla hund har gått hädan så kommer jag att börja åka ut och prata. Inte så mycket som Annika, men lite mer än hittills. Det blir väl någon gång nästa år.
Sten Sture

WilliamJ,
nej, det är är Karlsborg med fästning och fallskärmsjägarskola. Det ligger vid Vätterns nordvästra strand, där Göta kanal mynnar. Vi talar alltså om Skaraborgs län.
Tisdagen den 13/1 kl 19.00 i Karlsborg
Plats: Brodit, Gesällvägen 8
Inträde: 100 kr, och då ingår LCHF-mat!
Arrangör: Harmony Center, tel 0505-105 60
Och tisdagen den 27/1 kl 19.00 pratar jag i Laxå. Det är i samband med något hälsoarrangemang. Laxå ligger väl ungefär mitt mellan Örebro och Mariestad, vid E20. Det är allt jag vet om det arrangemanget för tillfället.
Den 21 mars kör vi en heldag i Västerås. Gänget från Hälsans hus plus Andreas och Bitten Jonsson. Men det har ni nog skrivit om förut.
Maggan:
Ja, lägg gärna in detta i kalendern.
Sten Sture
Vore jättekul om du någon gång kom förbi Östersund någon gång, jag tänkte mig till Ö-vik när du föreläste där, men det gick inte ihop med familjelivet att åka så långt en vardagskväll tyvärr.

Missaz,
allting är möjligt, men det krävs en lokal arrangör som håller med det praktiska. Jag har ingen möjlighet att göra det på distans. Försök att intressera någon!
Sten Sture
Sten Sture; Okej, jag förstår ju att det blir lite mycket jobb. Frågan är ju vem man kan höra med? Studiefrämjandet eller dylikt? Har du något råd om arrangörer som brukar vara bra?

Har just inhandlat 6 böker skrivna av dig och skickat dessa till vänner som julklapp! Just nu sitter fem småfeta gubbar runt om i Sverige och läser (en bok behöll jag själv) och samlar kraft att starta dieten!
Hälsningar
Jimmie

#9 Skrev ett PM till dig ang arrangör!
Jag har ju följt dig Sten Sture sedan hösten 2007, då jag köpte dina första två böcker, och upplevde det som ledsamt när du trog dig tillbaka efter massa tråkiga påhopp jag läste om tidigare.
Kul att du är på banan igen (om jag nu kan säga så). Ialla fall kul att höra att du skriver hör om dina föreläsningar.
Känns också kul att läsa Annikas blogg där hon släppt på kommentarerna igen. Och att hon, Andreas (doc) och du är på hugget igen…det behövs för att hålla debatten vid liv…
Är er orerhört tacksam för att ni orkar och för talan för oss alla.
Ska gå på LCHF-konferensen i januari i Alvik…
Kram Lisslie

Örnsköldsviks Allehanda har skrivit en grej, och det kommer tydligen mer:
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.366758
/SSS

Underbar reklam för LCHF och tack igen för att du finns SSS 
Missaz, i Ö-vik var det NBV som arrangerade föreläsningen.
Härligt att se dig här igen Sten Sture!

Tack. Det kommer en grej i Expressen Söndag, troligen i övermorgon. Annars någon annan söndag. Det är en intervju med mig och ett snack med en av mina elever. Och så käkar jag julmat i någon Aftonbladsbilaga den 20 december. Media har börjat att vakna.
/SSS
Ja, trevligt att se dig igen! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Nu har jag läst ÖAs nätupplaga. Var tydligen en helsida i papperstidningen också. Och en hel del kommentarer, det är ju roligt att det skapar sån debatt! 

Jag tycker mycket om ditt "elev"-tänk.

Japp! Läste om dig i Öviks Allehanda!
Lite okunniga kommentarer på webben (dvs. öa:s webtidning). Men så bra att budskapet kommer fram i alla fall! 
Kunde tyvärr inte närvara på Folkan. *buhu*
Trevlig helg!