Kokosfett - smak och kvalitet
Jepp, då är det dags, jag ska ut på stan och införskaffa min första burk med kokosfett. Känns nästan lite högtidligt…
Det blir bara en burk till att börja med, pga begränsad ekonomi, så då undrar jag, ska jag satsa på med kokossmak eller utan? Kommer att använda det till stekning och uppfettning av diverse mat, kanske också till "efterrätter" genom att ha i kryddor.
Gillar du kokossmak så ta med smak. Jag gillar crearomes, den enda med smak jag har testat. Den kan jag ta en sked av och äta för att det är gott.

Jag brukar använda det billiga i silverpaketet till att steka i (samt som hudkräm) och Cocosa extra virgin (med smak) i kaffet samt att äta en sked av då och då.
Jag har Cocosa, både med smak och utan. Den utan smak är billigare. Allra billigast är "silverpaketet" som finns i kyldisken i vanliga affärer MEN det är inte ekologiskt. Det är samma fett men framställningsmetoden kan diskuteras.
Om du ska ta med smak eller utan är väl en smaksak
Jag tycker att det är gott med kokossmaken när jag har det i kaffet, men om du vill steka i det så kanske den smaklösa är bättre?

Jag köper alltid "silverpaketen". De kostar mindre och är lika mycket mättat fett som i de "ekologiska".