ditt favoritrecept..
Ja, som rubriken lyder.. Vilket är ditt absoluta favoritrecept? Kan vara allt från en varmrätt, till efterrätt och snacks..
Men bara 1 per person :)
Behöver insperation :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

En favorit…en av de bästa:
Stek svamp och strimlat kött, ev lite gul lök, häll på grädde/cf, soja, peppar och ev hemmagjord buljong och låt koka ihop. Gudagott!
Snacks:
Ta tre ostskivor lägg dem bredvid varandra på ett bakplåtspapper, släng in i micon på full effekt i 2 minuter.
Ut kommer ett stort ostkex/chips, bred majonäs på och tex chillipulver. SUPERGOTT!

Aubergineskivor, kokta äggskivor, god korv med paprika (typ ungersk e chorizo) Lager på lager i en ugnsform. (saltopeppar)
Blanda gräddfil med vatten häll över och laga i ugnen en halvtimme, trekvart.
godast är det med hyvlad gurk och paprikasallad med en dressing av gräddfil paprikapulver, citron.
Förr i tiden åts den med potatis, men aubergine är nästan lika gott.

Får man inte säga allt grillat?
Jag är barnsligt förtjust i grillat kött. EN rätt. Det är elakt! 
Måste jag välja är det nog mediumgrillad tournedos med ädelostsås och toppad med parmaskinka och färsk timjan.

Min och familjens stora favorit är taccogratäng. Bryner köttfärs och taccokryddar den lägger i en form. Hackar lök, tomat och paprika och lägger över. Blandar kanske 2 dl grädde med 4 ägg och häller i, sen över med massa riven ost in i ugnen till osten smällt och fått fin färg. Mums =)
Ny favorit är fylld kycklingfilé.
Kräver några pippifiléer, ett paket bacon, en 200grams dessertostburk av önskad smak och annan fyllning efter tycke (ena gången blev det kantarellost och kantareller, andra gånger blev det paprika/chili-ost och paprika) samt en dos grädde.
Blanda ca hälften av den önskade osten med all den önskade finhackade fyllningen
Skär en ficka i filéerna och fyll med kletet, vira bacon runt och lägg i en lämplig ugnssäker form, in i ugnen, ca 200 grader i ca 30 minuter tills pippin är klar.
Ta hand om vätskan som runnit ut, ner i kastrull, låt koka upp, i med resten av dessertosten och lagom mycket grädde och koka ihop till en sås, smaka av med lite salt och peppar.
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
mina luncher brukar bestå av smör stekta grönsaker speciellt Aubagin med lök, kål o Haloumi det är super gott !! till kan man ha en kött bit kall som varm med cf sås
Vad gott allt låter, just nu puttrar grytan med strimlat kött, paprika, lök o svamp inspirerat från #1! Här kommer en favoriträtt från mig:
Pepparbiffar
Blanda köttfärs med salt. Gör ganska stora köttfärsbiffar och vänd dem i grovmalen svartpeppar. Jag brukar ta rejält med peppar. Stek biffarna i smör/olja, häll på whisky och flambera (ej under köksfläkten!) Häll på grädde och puttra på tills biffarna är klara, smaka av såsen…Njut med till exempel sparris eller broccoli Såsen blir helt gudomlig och även mina kompisar som inte gillar whisky älskar denna rätt.