Frukostägg
Vill bara slå ett slag för ett sätt att laga frukostägg jag läste här i forumet, kunde inte hitta tråden igen.
Knäck äggen direkt i en tallrik, tillsätt en skvätt grädde och vispa runt. Häll i skinka och på med riven ost.
In i micron. jag körde först 1 min och rörde om och köre sen 1 min till.
Ät som det är eller med cream fraich.
Detta tog inte längre tid än att göra en macka och jättegott blev det =)
Det där är en given hit.
Jag tycker det är viktigt att man diskar tallriken direkt efteråt, dock. Annars blir det lätt svårdiskat. Särskilt i maskin. Ett sätt at komma undan det kan vara att smörja tallriken lite först.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Kanske var det min tråd om varm macka?
Gott och enkelt är det!

# Nej det var inte den tråden utan en tråd som egentligen handlade om något annat.
Sökte dock ej på varm macka, detta lät dock jättegott och ska testas vid tillfälle =) (missat tråden förut)
Supergott och jätteenkelt. Jag hade i några fäskosttärningar. smarrigt. Ska testa lite olika grejer tror jag. Nu måste jag leta upp tråden om varma mackor. tack för tipset!
Jag har skrivit om den och barnen kallar den för "ägg i tallrik". Det går lika bra med två ägg.
Fördelen som jag ser det är att det går snabbt. Man behöver inte först koka upp vatten och sen koka äggen, samt att man kan lägga i allt från smör, oliver, ostar, salami, skinka, grädde, broccoli, tomater osv..