Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 729 ggr
elocinave
0

OT- Hemsida eller blogg?

Som vissa kanse redan har sett håller jag på att bygga upp en LCHF sida på tyska (www.lchf.de)

Allting är under uppbyggnad och jag har fortfarande inte klart för mig hur jag ska göra. :-(

Ska jag ha en hemsida eller ska jag blogga?

Jag tycker det är jättesvårt att avgöra. En hemsida kräver ju inte lika mycket underhåll som en blogg men samtidigt blir den då inte lika intressant i längden kanske?

Vad säger ni? Hemsida eller blogg?

Skriv gärna också varför…

Tacksam för Era svar ;-)

konichiwa
0

Varför inte en hemsida med en blogg?

Jag skämtar inte.

Jag har en sån.

Emea67
0

Blogg tycker jag som du säger så blir den mer intressant i längden Glad

Emea67
0

Har nu varit inne och kollat din sida!

Jätte fin och bra förklarat! Ser intte att du har skrivit det engelska orden för LCHF utan att det bara var översatt till tyska det tycker jag att du ska skriva jag är en sådan som vill veta sådant, sen såg jag inte om du skrivit något om kolesterol det kanske många har funderingar om när man ska äta mycket fett och ägg.

Lycka till!

//Emea Glad

raphanus
0

Verkligen ett fint jobb! Själv skulle jag föredra en hemsida, så som det ser ut nu. Vad världens tyskspråkiga behöver i nuläget är ett konstant referensverk, och där har du kommit med ett viktigt och bra upplagt bidrag! En Internetsida är inte dålig bara för att den uppdateras sällan, så länge innehållet är bra, och det är det!

I ett senare skede, när ryktet om kosten spritt sig, kanske vi får se nåt i stil med "Kohlenhydraten.InFokus.de"

elocinave
0

#1 vill du visa så att jag kan kolla?

#3 jo, "LCHF - low carb high fat" står det med stora bokstäver allra längst upp. MEN jag har märkt att inte alla webläsare ser det. Då försvinna tyvärr den fina bilden som jag också har där. Men jag jobbar på det…

Ang. kolesterol: Kolla sidan "Fragen & Antworten" där förklarar jag att Fett inte är farligt och att Kolesterol inte heller är en riskfaktor.

#4 i Tyskland brukar man säga att något är "fett" när man tycker att det är coolt. I början tänkte jag därför köpa domänen "fett-ist-fett.de" men jag tror man är inte alls så långt kommen i Tyskland så det hade bara varit skrämmande ;-)

Fjaellmor
0

Jag röstar för hemsida med blogg.

Så har jag gjort och jag har bara fått positiv feedback på det.

Glad

/Fjällmor

magma
0

Varför inte en webbsajt, men dock en sådan som uppdateras ofta? Fast det kanske är vad som menas med "hemsida med blogg":)

Magica1970
0

Jag har min blogg på Typepad och är jättenöjd. Har hemsida också, men den uppdateras inte lika ofta (är på G att göra en megauppdatering). Vet inte hur det är med andra bloggverktyg, men på Typepad kan du lägga in undersidor och bygga den som en vanlig hemsida.

elocinave
0

vilken adress har du på din blogg/hemsida Magica1970 ?

Är nyfiken och skulle vilja titta…

Magica1970
0

Här är den.

elocinave
0

Tack!

Men det är väl samma princip som med andra bloggar, t.ex. wordpress, eller?

P.S.: Fina bilder har du där ;-)

Magica1970
0

Ja, det är ju ett bloggverktyg. Mitt intryck av Typepad är att det är mycket större frihet till personligt utförande. Och det säger jag med ganska liten erfarenhet av de andra som finns :) Vet inte heller om de andra har möjlighet till separata sidor som Typepad har.

Tack :)