Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 433 ggr
Mervi
0

Godmorgon 1 oktober

Godmorgon!

Så nu är det oktober månad. Hos oss var det väldigt dimmigt i morse. Är uppe med tuppen som vanligt och har redan läst morgon-avisan.

Idag skall jag nog bara slöaGenerad, hälsa på svärfar och fika, utan kakor och grädde i kaffet.

I morse hamnade vikten under 68 kg, äntligen så visst funkar det med fakirkost även för mig som inte har så många kilos övervikt.
Jätteglad blev jag och fick lust att fortsätta.

Jag måste säga att jag beundrar alla som fortsätter fast vikten bara står still och de som fortsätter fast vikten ökar. De är riktiga kämpar.

Jag märker ju hur lusten att fortsätta är beroende på framgången. Även om man mår bra av kosten så vill man ha resultat.

Vill skicka en stor fång rosor till alla kämparna.

BigBr
0

Ösregn, hundarna far runt som blöta golvmoppar trots många minuter med hårtorken. Katterna tjurar bakom gardinen.. Jag spelar dataspel och glädjer mej åt att jag lagt på mej en massa muskler utan att träna eller ens motionera. Konstig kost det här men härlig!

Margareta
0

Här är det också disigt och grått men fortfarande varmt.

Eftersom det inte blev något hus är det ny husvisning idag.
Det här har funnits med hela tiden och vi har tyck det var för stort/fint för att vi skulle klara det ekonomiskt, men eftersom det fortfarande inte är sålt, kanske det kan gå…

OM det går så är det drömhuset för oss…vi som ville ut på landet i en "sommarstuga" hamnar i så fall på landet i en drömvilla…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Håller tummarna igen!! Hoppas det går vägen och huset motsvarar era förväntningar. Jag förstår att det upptar massa av er tid just nu.

Margareta
0

Jo det tar tid, framför allt röjningen hemma, visningarna är inte så farliga mer än att de sätter myror i huvudet.
Vi har flyttat mentalt  in och ut ur flera hus på några veckor nu.

Det som varit bra är att alla hus innan det här har varit väldigt små och därför har vi röjt massor. Tänk att flytta in i ett STÖRRE hus med hälften av det vi har nu… då skulle jag känna mig nygift efter 2 år tror jag… vart tog alla barn vägen…?

BigBr
0

2#

För mej blev det tvärtom, skulle till ett torp på landet, och hamnade i ett fritidshus på landet.

Skogstrollet
0

Här (västsverige) är det soligt och höstvackert. Älskar hösten! Ska tillbringa dagen med varierande aktiviteter. Vi ska som vanligt hälsa på min svärfar som är i stort sett döende i cancer. Vi ska köpa skor och i kväll ska jag gå på ett spinningpass. Visst är livet förunderligt! Det stora och det lilla, allt ryms på en dag.

Mervi
0

Skogstrollet, en dag kan innehålla så mycket. Känner med dig angående svärfar. Förlorade min älskade svärmor i cancer för ett halvår sedan. Hoppas han slipper massa lidande på slutet.

anki1
0

Igår var jag på hundutställnin. min första. Min kompis ställde ut sin lilla 7 månaders( idag ) tibbevalp, det var första för dem båda oxå. Hon kom på 3dje plats i sin grupp, väldigt bra tycker jag. I dag tar jag sovdag för jag är så trött efter gårdagen. Förresten har jag gått net 1 kg, nu är jag tillbaka på startvikt, som jag hade när jag började med den här maten.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mervi
0

anki 1: Vad trevlig det låter med hundutställning. Kul att valpen klarade sig så bra.

Grattis till minus kilot.  Nu vänder det nog neråt!

Margareta
0

Det var ett underbart hus med massor av potential för våra intressen. Inredningen som vi gjort den själva och massor av likheter med ett hyresradhus vi bott i och tyckte mycket om. Därifrån flyttade vi för att det var för centralt (nära Globen).

Så nu blir det en spännande vecka igen och jag hoppas att ni inte tycker jag är alltför frånvarande som sajtvärd… men jag tycker ni reder er himla bra ändå…Flört

skogsstjrna
0

Oj, det låter ju som om huset är som gjort för er…

Håller klövarna! ;)

Kia
0

Godkväll :)

Nu har jag tillbringat helgen i Göteborg på ett FAA konvent.

Idag har jag födelsedag…. Kanske skulle man ändra alias då jag numera är 35 *skratt*

Kram

Mervi
0

Kia: Grattis på födelsedagen! Hoppas du haft en givande dag.Glad

anki1
0

grattis på födelsedan kia

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Margareta
0

Grattis Kia… behåll du 34 så minns du när du började här om sisådär 10 år…

Kia
0

Tack alla Glad

Ja , Margareta det ska jag göra Fnissar. Kan ju bli lite roligt…. *L*

magma
0

Grattis Mervi! Vilken skön känsla det måste vara att nå fram…