Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1274 ggr
mammamalin
0

Träning och LCHF

Tja! Har ätit enligt Lchf sedan i maj och trivs, Har lärt känna min kropp och vet vid det här laget vad jag tål och inte tål! Har äntligen tagit upp träningen igen. Åååå så kul det är!

Min fråga är alltså om det är nåt speciellt jag behöver tänka på? Tränar 3-4x/vecka. Tränar aerobic, spinning och intervall. Jag har mycket energi och orkar massa. Men, jag känner mig hungrig hela tiden och är väll lite rädd att kroppen ska bryta ned muskler istället för att bygga!

fler som tränar? Hur äter ni och hur går det?

mikaelj
0

Jag äter när jag blir hungrig.  Äter du tillräckligt med protein bryter du inte ned muskler.  Eller ja, med massa volymträning som du tränar riskerar du i och för sig ändå att riskera att dina muskler bryts ned på grund av att så mycket stresshormon utsöndras.

Men det är nog inget problem i praktiken.  Du märker om du börjar bli av med musklerna.  (se på kroppsbyggnaden på maratonlöpare)

Det är ju kul att röra på sig! :-) Kul att du hittat formen.

Wildrat
0

Det enda du ska tänka på är att äta tillräckligt. Du som tränar mycket kan sikta på att äta 2g rent protein per kilo kroppsvikt och sen fylla på med fett tills du är mätt.

mammamalin
0

Hej! Tack för svaren. Jag tränar viddare så får vi se hur allt går. Spännande o se om jag kommer gå upp eller ned eller helt enkelt stanna på samma vikt. Känns som om jag kommer gå upp så mycket som jag äter. Har inte körkort så jag går överallt. 2 barn varav ett ska hämtas o lämnas på dagis o sen en extra promenad med lillan. Så jag kan nog äta mer fett än jag gör.-) Gött!!

Jag är mer törstig nu när jag tränar märker jag(till skillnad från förr med kolhydrater o träning). Men det är ju bara att fylla på i god tid!

Ha en fin dag!