Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2132 ggr
bustas
0

Blodfetter?

Fins det några medlemmar som kan intyga att blodfetterna sjunkit med hjälp av LCHF dieten?

Då menar jag med labbtest före start av dieten kontra efter minst några veckors diet!

Belackarna påstår ju att blodfetterna ökar!

Inkanyezi
0

Jäpp, just exakt det är vad som har hänt mig. Jag har labbtest av blodfetterna före och efter, och det har skett en förändring, dels en liten sänkning i totalt kolesterol och framför allt en betydande förbättring i balansen mellan HDL och LDL.

dufva
0

Ja!

Allt har blivit bättre.Skrattande

Dock steg kolesterolet (iof oviktigt) första året. men ligger nu 20% lägre än när jag började med kosten (5år)

Zepp
0

Snabbkurs i blodfetter / kolesterol

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=12

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Doc
0

En genomgång av 13 jämförande studier mellan fettsnål kost och lågkolhydratkost visar signifikant bättre blodfetter på lågkolhydratkost.

Detsamma såg man i den stora studie som kom i somras, och inte hann komma med i genomgången.

WilliamJ
0

Mina var låga efter 2 år på LCHF (3,9 totalt). Man undrar ju om dom egentligen har kunnat vara lägre innan.

Hursomhelst så har man det kolesterol kroppen behöver. Kolesterolet utgör ett viktigt skydd mot infektionssjukdomar.

Högre kolesterol ger inte mer åderförkalkning och mer åderförkalkning ger inte mer hjärtinfarkter. Men det låtsas forskarna inte om, eftersom deras inkomster kommer indirekt från de kolesterolsänkande läkemedlen som vi luras börja med.