Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1469 ggr
matson
0

gräddförsäljningen ökar

i min morgontidning läser jag att gräddförsäljningen är jättehög just nu antagligen som följd av debatten i tv med annika dahlkvst och naturlig mat .arbetarbladet är tidningen men jag hittar ingen artikel i nätupplagan som jag kan hänvisa till…

Medlem
0

Feta produkter är storsäljare nu. Hoppas vi snart slipper se margariner och light-produkter på hyllorna.

Lehane
0

Det känns som att skutan äntligen håller på att vända. Om något eller några år kommer kolhydrathypotesen nå kritisk massa!

parsley
0

Märkte det när jag var på Willys igår. Det fanns bara fuskgrädde kvar och jag köpte de två sista smörpaketen.

kaisakavat
0

För bara ett par månader sedan frågade jag på Coop ifall de kunde börja ta hem Valios fetare grädde i större förpackningar, med skruvkork.

Fick ett snäsigt "Nej, det ryms inte i hyllan" till svar.

(*fniss* men det ryms tvåhundrafemtielvatusen fruktjuicer och fruktyoghurtar och smörgåsmargariner…)

Men vad ser jag nu i hyllan på nämnda Coop? - Jo - en hel jätteladdning med just dessa gräddförpackningar. Tänk, det fanns plats ändå, bara man "vill"!

[Pennylane1]
0

På Lidl i går var det blilliga (finska?) smöret slut, även den billigaste normal creme fraichen..Skrikandes

matson
0

det är bara att konstatera att vårat sätt att äta har slagit igenom på bred front under senaste tiden och det är ju roligt att t.ex ringa kundforumet på den lokala mejeriföreningen och föreslå att de skall börja sälja grädde på 1-2litersförpackningar….