Är det sant?
Är det sant att vissa naturläkemedel som man kan köpa i livsmedelsaffärer kan användas som droger? Och isåfall, vissa? Är rädd eftersom jag känner några som tar naturläkemedel…
Hur menar du, användas som droger? Socker, koffein, alkohol, tobak, anti-deppressiv medicin - droger?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Nej, alltså.. DROGER. Narkotikaklassat alltså…
Muskot!
:-)
Okej.. Då undrar man ju bara, VAR köper man det? Tänk om det blir liksom något nytt folk missbrukar..
#2 Nej, absolut inte. Vad/vem har sagt det?
Därmed inte sagt att vi kan påverkas av allt möjligt. Muskot som jag skrev innan, kan användas som en drog. Fast de flesta dumskallar mår dåligt av det snarare..
MimLan: Okej, men VAR köper man det?

På ICA tex!
Det är en krydda som om det intas i för stor dos påverkar en!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Muskot köper du i kryddhyllan i livsmedelsbutiken. Färskriven (dvs hel muskot) lär vara starkast.
Fabricati diem, pvnc!

Den är så j--la stark så jag förstår inte hur man kan äta mängder av dyl?

#9 Man har tagit andra droger först för att få i sig muskoten?
Fabricati diem, pvnc!
#10 Haha! Favorit i repris; kakreceptet som förgiftade folk.

Muskot hörde jag talas om redan på 70-talet… samt torkade bananskal. Muskoten testade jag aldrig, däremot bananskalen… som inte hade någon som helst effekt på mig, iallafall…
"still lost in space and time"

Jag har läst någonstans att interner använder muskot för den kan besökare ta in hel som nöt och sedan kan man färskriva den när man ska ha en kick, undrar just hur stora mängder man behöver få i sig?

Hm… jag använder åtminstone en halv nöt till en portion spenat, stuvad med philadelfiaost… och jag blir inte hög på spenatstuvningen… så man får nog smuggla in rätt många nötter, skulle jag tro…
Edit: Fast dom kanske injicerar?!
"still lost in space and time"

Vet ej, eller så kanske dom röker på?
Saffran?
Blir väldigt dyrt att förgifta sig men…
Kan något narkotikaklassat (utan recept alltså) säljas över disk? *funderar*
Det finns faktiskt gratis giftsvamp ute i skogen, om man verkligen vill ha hallucinationer. 
Och många växter som är giftiga, som ger liknande LSD-effekter också.
Men jag förstår fortfarande inte exakt vad du menar: vill du veta vad som ger t.ex. hallucinationer eller vad som är beroendeframkallande? Eller menar du bara vad som innehåller nåt som är olagligt??
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Blomma för dagen

Enbart muskot kommer nog upp i giftig dos innan man känner av den…
Men tillsammans med måttlig mängd alkohol kan den funka som afrodisiakum. Men man blir knappast "hög" på den.
Säger som Jennix. Bara ut i skogen och plocka på sig svamp om man vill ha knark, dock inte lagligt att plocka svampen. Det finns även en del helt lagliga naturpreparat eller kemikalier på nätet som är lika starka som sådant som är narkotikaklassat.
Eller så kan man gå på ICA och köpa tobak som innehåller nikotin. Ett ämne som är mer beroendeframkallande än många narkotikaklassade droger och på många sätt skadligt i längden, mycket mer än till exempel cannabis.
Frågan är inte om eller hur man får tag i droger, det är enkelt. Frågan är varför man ska ta dem?
knark.ifokus.se

Jag har jobbat på ett fängelse, och muskot fick man inte ha därinne. Om (när) någon ville få något insmugglat så verkade inte muskot ligga särskilt högt på topplistan.
För många år sedan jobbade jag med narkotikamissbrukare på ett behandlingskollektiv. Ungdomarna stal en gång (kanske fler) muskot i affären. När vi frågade varför och vad den skulle användas till fick vi svaret "vi ville bli yra i huvudet". Tror dock att det krävs större mängd för att uppnå den effekten.

Läste nån rolig krönika om en student som testat muskot som experiment… var ganska dråpligt med hur han beskrev (bi-)verkningarna ! Nån som läst det lär inte vara sugen på att testa ! 
Medarbeterare på Kost

Man behöver ca 5-10g muskot. Jag….eh, en dumskalle till kompis provade en gång. Man fick underbart vackra röda ögon, ett mysigt illamående och en huvudvärk som inte gick av för hackor. Fina grejer!
Spikklubba är ännu bättre, ger ännu finare illamående. En klar höjdare som inte bör missas!
(OBS självklart var det bara min puckade kompis som provade)
Annars kan man köpa Kalmusrot i hälsokostaffären (eller plocka själv)….
Bättre kanske med de klassiska svamparna (psilosybin) eller rörflen (DMT) som skall vara mycket trevligare…som jag, eh…min kompis aldrig provat.

#25 Spikklubba är släkt med änglatrumpet som vi… eh, andra blomentusiaster har i jättekrukor. Har aldrig provat.
Sedan drog och drog…
Min mormor hade massor med traditionella blommor i trädgården där hon visste precis vilka som var medicinalväxter (även om hon inte använde dem själv). Färsk malört innehåller den aktiva ingrediensen i absint som också ger hallucinationer, men där tror jag smaken hindrar en att få i sig "aktiv" dos.
Fabricati diem, pvnc!

Det finns ett mått här som farmaceuterna kallar "terapeutisk bredd".
Det betyder gapet mellan de "önskvärda" (eller förväntade) verkningarna och dödlig dos. För de flesta svamparna är just den terapeutiska bredden mycket osäker; det gäller också en hel del andra droger, eftersom de verkar olika på olika människor.
Om någon har lust att ta reda på den terapeutiska bredden på spikklubba så har han (eller hon) en god chans att vinna en "Darwin Award" (föräras dem som för evolutionen framåt genom att eliminera sig själva från genpoolen).

Finns nog inga önskvärda effekter hos spikklubba, endast förgiftningssymptom (iallafall enligt min kompis Molgan)….samma effekt kan uppnås av för gammal köttfärs och liknande. Urk!