Något åt oss?
http://www.alltommat.se/recept?recipeid=676
Från dagens expressen, hittade jag en god tilltugg.
det kan man ändra efter eget smak och tyckt, jag sätter grädde istället mjölk, ska prova den, när jag har köpt västerbottens ost.
Den ska testas
, jag har gjort frittata på grönkål… måste genast kolla grönkålen på listan. Himmelens gott till kallrökt lax 
grönkål var inte helt lyckad
… men hädanefter blir det då broccoli m blomkål i min frittata.
Kanske ska testa med savojkål någon gång…

Jag brukar köra en liknande som jag hittat på själv:
Du behöver:
-1 burk makril
-120 gram ost (avgör själv vad du tycker om, personligen tycker jag inte -att man kan ha för mycket ost ;))
-4 ägg
-En liten hackad klyfta vitlök.
-Smör
-Kokosfett
Gör såhär:
Skölj bort tomatsåsen från makrillen. Hacka sönder makrillen i lagom stora bitar, bryn dem därefter i föreslagsvis en teflonpanna under ständig omrörning.
När makrillen fått en fin yta, tillsätt då osten, vitlöken och kokosfettet, stek tills det doftar sådär otroligt gott. Tar ca 1 min. L Vitlöken blir mer angenäm ju längre tid den steks. Tillsätt nu smöret och äggen.
Krydda simpelt med salt/Peppar. Man vill ju inte dölja den i särklass ultragoda ostsmaken i kombination med allt det andra. Örtkryddor har en tendens att "ta över" sceneriet. Vilket gör att man går miste om veckans smakupplevelse! :D
Mmmm, låter supergott! *snålvattnet rinner* 

Hmmm…
Påminner lite om Aylas Ägg & Bacon-muffins. Varför har jag inte tänkt på att göra dessa i en ugnsfast form istället för att sedan skära upp i bitar? Vad jag är korkad ibland
.