Stum i benen
Är inne på min 8:vecka men de här sista dagarna så har jag blivit stum och darrig i benen dom känns lite stela när jag går.
Är det någon brist av nåt slag?
Är det någon annan som känt liknande?
Kan tyvärr inte svara på om det är någon brist på något, men har själv känt likadant. Får lätt mjölksyra och blir fort trött i musklerna. Känner mej stel och svag. Tror att det var någon sorts övergångsbesvär, men satt i många veckor. Börjar dock bli bättre så håll ut!!!
Om det liknar kramper, kan det vara magnesiumbrist. När vi laddar ur vatten i början av LCHF, då försvinner endel magnesium med vattnet.
Köp och käka magnesiumtillskott. Själv tar jag i pulverform, Dolomit, finns på hälsokost och är billigt..
Mjölksyra och trötta muskler får dock de flesta under omställningen. Det måste inte bero på magnesiumbrist, då går det över av sig självt.
Jag äter som tillskott magnesium/kalcium, B och C vitamin nån gång i veckan och Fiskoljekapslar i stor sett varje dag.
Den här stum- och stelheten har kommit nu i dagarna kan övergångsbesvär komma bara så där när jag inte känner någonting annat jag mådde ju dåligt första 3 veckorna sen fick jag en dipp i femte veckan men sen har det varit ok.
Jag hade detta i början men det försvann sedan. Kan komma tillbaka om jag ätit mycket kolhydrater och återgår till striktare LCHF. Men idag efter 3,5 år med LCHF har jag inga sådana besvär. Springer i trappor och går med lätta steg och blir inte lika lätt trött. Jag tror att det ingår i omställningen.
Jag skulle anse det som övergångsbesvär. Jag fick mina stumma och supersega ben först efter flera månader, tror det var tre.
Ja då får vi hoppas att det är så och att det går över, jag får väl stappla omkring ett tag då
har också haft stumma och trötta ben, men har faktiskt inte känt av det de senaste dagarna nu när jag tänker rätt på saken!