behöver en spark :)
Behöver bara skriva av mig lite
har tappat greppet …igen, det ska man väl kanske inte behöva skriva om? men det brukar kännas bättre efteråt
jag är fortfarande fast i min "tro" men att efterleva den kan ibland vara lite svårt
trycker i mig en del fel saker och mår då främst psykiskt dåligt! bröd har alltid varit en stor svaghet,men det har jag inte fuskat med (förutom finn crisp) nu trillade jag dit ordentligt! har bakat eget bröd ( vilket jag aldrig gjort förut) har gjort surdegsbröd och kan bara konstatera att nybakat bröd varmt med mycket smör på är såååå gott!!
man föräter sig…. trodde jag skulle hålla mig idag ,men…..
lite tycka synd om mig själv skriverier alltså
Been there, done that… Det är bara att njuta av fusket och sen ta nya tag. Svårast brukar ju sockersuget dagen efter vara, iaf för mig, men fet mat och sysselsättning brukar fixa det också.
spark, spark! :D Om du får sug efter bröd kanske du ska sluta med Finn Crisp ett tag!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Köp lite extremt stark Chili, alternativt (för den härdade) Habanero. Är du riktigt galen så ser du till att köpa Naga Jolokia eller Bhut Jolokia, fast det kanske är lite overkill. Nu till poängen iaf, när du känner minsta uns av sötsug så tvingar du dig själv att tugga valfri ovanstående kryddexemplar i ett par minuter. Svälj! Allt sötsug är garanterat bortblåst de kommande timmarna, varpå din fettförbränning löper amok och du börjar ÅNGA svett som om du sprungit en mil.
Läste en studie där en grupp Japanska kvinnor fått käka chili efter frukosten, resultatet blev att de käkade mindre kollisar under resten av dagen, samt droppade i vikt.
En varning som kanske kan vara passande om du nu bestämmer dig för att följa mitt finfina tips (;P) är att du är medveten om att du i början kommer att uppleva "The Ring of Fire" dagen efter.

#3 A good chili burns twice
Å här kommer en spark till mumsa *sparkspark*.

vad roliga ni är! :-) jag visste ju att det skulle kännas bättre
ja det var ett bra tips , nu ska munnen brinna!! och fettet smälta
tackar!
Hej mumsa! Det du skrev kunde varit skrivet av mig. Jag orkar inte vara renlärig heller och vandra den smala vägen. Frukost på 2 stekta ägg och majonäs går bra, likaså lunchen med kött eller fisk, smör eller grädde och broccoli. Mellanmål avstår jag gärna från, känns skönt att nte vara tvingad till det, har i alla år gjort mig sugen. Problemet är kvällsmålet, vad jag ska hitta på. Så bestämmer jag att jag nog vill ha en pytteliten potatis varje dag, ett äpple eller apelsin också samt ett par gånger i veckan en liten brödbit. detta tänker jag inte alls förstöra min dag med att gräma mig över.

Viktor… det måste sägas, men extremt stark chili är direkt farligt att tugga ! Går nog inte att köpa i en vanlig affär iofs men går utmärkt att odla för oss som tycker det är mumma 
Det finns arter som kräver utspädning med kubik vatten för att inte upplevas som HET. http://sv.wikipedia.org/wiki/Naga_Jolokia har ex. över en miljon scouvillegrader… en vanlig jalapeño lirunt 2000-3000 grader…
Medarbeterare på Kost

Jag, som bakade mycket förr, både matbröd och vaniljebullar+annat smått och gått. Tänke, när jag började mitt LCHF-kost, hur kan dethär gå?
Fruktansvärd bra, har inte saknat nått, ja, ja, ljuger kanske lite, potatisen? Jamen, hittade ersättning, broccoli och blomkål, toppen med smör!
Äpplet var dom 4-5 veckor, som var ett måste på kvällarna, men inte mera, nu räcker ostbit.
Så, inte sparkar jag Dig, önskar bara en ny dag, i LCHF-kosten!

Jag odlar själv chili/Habanero. Har t.o.m. så att det kommer räcka fram tills nästa skördesäsong.
Är medveten om potensen hos de kraftfullaste av habaneros. Jag blir bokstavligen tårögd när jag äter dem, munnen svullnar, det börjar rinna ur näsan samt känns som att det "pyser" ut glödande magma ur öronen :D
Smaksinnet förkolnas i ett par dagar.
-----------------------
Jag har fått en fin skörd av Red Savina Habaneros i år, är sugen på att odla mina Jolokias själv nästa år. Du råkar inte veta vart man får tag på frön till i dessa i Sverige?
Viktor-88 - Har du kollat Impecta Handels? Rara Växter?
Impecta har en otrolig massa olika frön, Rara Växter har "rara", d v s lite mer ovanliga. Det finns ju många fröleverantörer, men det här var det min hjärna ville komma up pmed just nu..

Mmmm… visst är det bra att ha :)
Har ingen balkong nu så det blir bara nån enstaka varje år. Går ju utmärkt med penselpollinering oxå iofs men de bör ha gott om ljus. Runt nyår brukar vara lagom å starta om man vill testa att ha dom ute sen.
Det finns nog många privatpersoner som delar med sig.
http://www.ortagarden.com/ har haft Jolokia vet jag. Påstår det är nu leverans på G. 
Medarbeterare på Kost
#0 Menar du en straffspark? Här har du en - SPAaaaRK!!