Godmorgon 29 september
Fredag….redan, det är inte klokt vad fort tiden går. Nu stundar helgen igen, det är så himla skönt att den där helgångesten över allt som man INTE får äta har släppt. Jag har ju förr varit notorisk småplockare framför tv:n, älskar att äta framför densamma, det lilla jag nu ser på tv. Även om det blir väldigt lite tv-tittande så hinner man plocka i sej en hel del under den tiden. Numera äter jag mitt kvällsmål och inget mer. Sugen är man ju såklart men det är inget svårt att låta bli längre. Även när jag är bortbjuden så funkar det, visst man ses ju som en suspekt individ och säkert pratas det bakom ryggen men vem bryr sej, om 100 år är det glömt. Jag har fårr några svar på mina vitaminfrågor och det tackar jag speciellt för, återstår frågan om hur nyttigt det egentligen är med ägg och vilken mängd som räknas som för mycket.
Godmorgon!
Skönt att du kan stå emot suget på kvällarna. Till slut försvinner det också. Jag har haft detta sug, speciellt igår kväll, nu när jag kört Fakirkost, vill gärna ha lite ost, men jag har inte ätit. Skönt.
Mängden av ägg??? och Hur nyttigt? Ägg är ju ett av de nyttigaste vi kan äta. Jag tror att man kan äta det varje dag. De gamla rekommendationerna gäller nog inte längre. Jag äter minst 2 ägg per dag ofta 4. Jag använder ägg i maten också.
Såg på TV igår kväll att det var bra med ekologiska ägg, de innehåller omega-3 som är så nyttigt. Det var en hel timmes program och omega-3 oljornas nyttighet och att det skyddade mot hjärtsjukdom och kunde bota Depression och var bra för hjärnan.
Det pratades även om balansen mellan omega 3 och omega 6 och att man skulle steka fisken i smör för att inte förstöra denna balans. Oljorna innehåller mycket omega-6.
Det var mycket intressant program, någon annan som såg det.??
Godmorgon!
Jag har min lediga dag idag och den brukar jag ju tillbringa här tillsammans med er, men tyvärr blir det inte så idag.
Budgivningen går vidare och är inte klar ännu. Vi hänger med, men jag tror det tar stopp för oss idag, vi var 50 tusen från vårt tak när det tog slut igår och det är 2 kvar utöver oss.
Även om det inte blir det här huset är det mycket röj inför en ev försäljning av vårt, så denna dag kommer att gå åt till transport av prylar som skall bort. En välbehövlig rensning oavsett när flytten blir.
Jag missade tyvärr TV-programmet eftersom vi var till soptippen igårkväll, men det låter intressant, finns kanske kvar på nätet?Vilken kanal var det?
Numer pensionär i Nynäshamn
god morgon jag såg oxå vetenskapena värld, men jag missade en del eftersom jag följde med svärmor ut till taxin. det var mycket intressant. Jag tänkte faktiskt skriva om det här. Det är hemskt med att vi äter för mycket av omega 6. Jag har i många år serverat fisk varje vecka. Trots en del protester från barnen.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Budgivningen är över och vi blev nummer två och kan andas igen.
Eftersom huset har en del tveksamheter (såligt eget avlopp mm) så kände vi att taket var nått. Efteråt fick vi veta att de som köper säljer en villa med reavinst mot det här huset och då finns inget tak i närheten av oss.
Pust en pärs var det i alla fall och vi fick röjt eftersom vi trodde vi skulle ha husvisning om 1-2 veckor…
Då var det kanske inte meningen att ni skulle bo där. Det kommer fler. Och lite nytta har det gjort med all röjning. Ni skall väl fortsätta.
Absolut att vi fortsätter….det är mycket jobb men härligt samtidigt…att få rensa upp i sitt liv