Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 6308 ggr
Guggelie
0

Hur sent äter ni?

Vet inte om det finns en tråd om detta innan, om det gör det så ber jag om ursäkt.

Nåväl, jag äter frukost, lunch och middag. Sista måltiden vid 18-tiden, men frammåt 21-tiden blir jag så sugen på något och det är oftast godis eller mat. Jag är inte jättehungrig men kan inte komma ifrån suget.

Hur sent brukar ni äta om kvällarna och hur gör ni när begäret sätter in? har ni något bra substitut?

Jennix
0

Hehe, ja, du svarar ju på frågan själv egentligen: "Jag är inte jättehungrig men kan inte komma ifrån suget" - det betyder väl att du är hungrig men inte jättehungrig?

Så länge du äter godkänd mat så tror jag inte det spelar nån roll NÄR du äter. Jag har ätit precis före läggdags och mitt i natten (omställningshunger).

Jag tycker personligen att äta sista måltiden vid 18 låter lite tidigt. Om du äter nåt vid 20-tiden så är det itne så sent men du klarar dig över natten.

ÄT så länge du är hungrig och sugen, men ät rätt saker. En bit kallt kött kanske, lite rester?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Melindrea
0

Jag äter när jag är hungrig. Just nu ska det bli en mugg te med grädde, efter middag vid sju. =)

Laurel
0

Hej!

Hemma hos mig äter vi middag efter kl. 19 de dagar jag tränar mellan 18-19. Tränar jag inte så äter vi vid 18-tiden. Blir jag sugen sen (blev det alldeles nyss) så tar jag något av följande: några skivor ost, en bit Brieost, skinkskivor eller kanske ett kokt ägg med majonnäs eller smält smör.

Mie69
0

Jag brukar äta ngt innan jag lägger mig på kvällen så sover jag bättre, tycker inte om känslan av att lägga mig hungrig. Just nu äter jag ost som jag smält i mikron Glad

UBCL
0

Jag äter mitt tredje, sista och största (det är samma mål alltså) 19--20 på kvällen och på det varar jag mätt till kl 9 nästa dag!

Hur länge har du ätit lchf och äter du strikt ? Flört

Guggelie
0

UBCL

Jag har enbart hållt på en vecka och ja jag äter strikt Glad

UBCL
0

Då kan jag lova att det kommer att bli bättre och bättre dag för dagSkrattande

Snart försvinner sötsuget och hungerkänslorna, håll ut!

Hamka
0

Middag vid 18:00 och någon näve nötter vid 20:00 med en kopp te :)

iike
0

Middag kl 17,00-18,00.

MEN, ett äpple FÖR MIG på kvällen, ÄR BARA ETT MÅSTE, förut var det MACKOR och MJÖLK, men inte mera. Vi har ätit nu, är på sjunde vecka Skrattande

Thea
0

Middag vid 20-21! Eftersom jag är i stallet till sent så blir middagen sen.

Skulle jag äta middag redan vid 18 är jag övertygad om att jag skulle behöva en "sängfösare" för att inte vara hungrig på natten.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Aniara4
0

Ibland blir middagen väldigt sen, 22-23 sådär. Det beror på hur sent jag börjar och om jag som igår får för mig att göra en köttgryta som ska stå och puttra i minst en timme… Jag är seg på morgonen och frukosten blir sen, vilket förskjuter hela dagen. För mig är det lagom att äta middag vid 20-21, äter jag tidigare hinner jag bli hungrig igen tills jag går och lägger mig, eller så är jag alldeles för hungrig när jag vaknar. På kolhydrattiden kunde jag t.o,m, ha svårt att vakna för att blodsockret var för lågt - halvt medvetslös på morgonen!

Guggelie
0

Tack för era svar, så jag behöver inte oroa mig om jag äter sent på kvällen. Jag är ju nybörjare på detta och med alla andra dieter/viktminskningsprogram så ska man ju inte gärna äta efter 18 eftersom kroppen inte förbränner lika mycket då.

Men nu kan jag äta senare med gott samvete?

Thea
0

#12: Ät med gott samvete! Lyssna på kroppen! Är du hungrig så ät iavsett klockslag!

Den första månaden var jag hungrig JÄMT!!! Nu har det tack o lov lugnat ner sig.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

evasch
0

#0 Om det nu är samma sak varje kväll så ta ett mellanmål vid 20.00, INNAN suget brukar sätta in. Jag brukar ta en kopp The med ca 1 msk grädde, lite ost eller helst kött med lite smör på, då håller blodsockret ofta en jämn nivå.

Mervi
0

Jag äter när jag känner för det. Oftast något litet på kvällen, ost eller någon skinkskiva. Det behövs inte så mycket för att man skall vara nöjd. Jag tror inte tidpunkten har någon betydelse.

Inke
0

Jag äter middag  18-20. Jag är inte så noga. Men försöker inte äta för mycket fett för sent. Då får jag så mycket energi som pumpar runt och det blir svårt att sova. Nöjd, mätt men inte övermätt.

Skowne
0

Äter mellan 17-18.

Brukar ta en bit mörk (86%) choklad när jag blir sugen på kvällen. Alternativt en påse danska fläsksvålar.

Är du inte känslig för grädde kan man smälta ner lite choklad och blanda det med grädde, som är lite lätt uppvispad.

flikkan77
0

Jag äter sista målet mellan 19 och 21. Sover bäst om jag är lagom mätt helt enkelt. Äter alltid lagad mat på kvällen med.

"You just have to belive…"

Halvdansken
0

Om jag är småsugen så tar jag ofta med mig nåt att käka i sängen, medan jag läser. Lite ost, en bit korv, nåt som var över från middagen. Sen sussar man mysigt.

Enda problemet är att hålla katterna borta.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

aranels
0

"17

En fråga: Vad är danska svålar?? Obestämd

Halvdansken
0

Fläsksvålar står det ju.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skowne
0

Det godaste snack som finns enligt mig Glad Vet ej om det är ugnsbakat eller friterat grisskinn, med en tjock fettkant.

aranels
0

"21, jo det förståss,,,, men vad är det och var kan man köpa det? Är det snacks, finns det på special affärer, eller äter ni det rått? Vill ju gärna fråga om det är ok?

magma
0

Det finns äkta svålar och de som har en massa kolhydrater i sig, mjöl mm alltså med andra ord. De äkta är kolhydratfria. Sök här så hittar du säkert vad de heter, jag kommer inte ihåg fabrikatet. (Lyke? Lyknas???)

Guggelie
0

#23  Jag hittade dom på coop. Jättegoda