tomatsuppe til lunsj?
kan man spise tomatsuppe til lunsj? den dietten med å ungå brød pasta og ris osv
Tomatsoppa blir nog bra om du lägger lite proteiner + fett till. Om du kokat soppan själv vet du vad den innehåller är det en soppa du köpt så får du kolla innehållet, kolhydathalten kan blir för hög.
Men allt beror på vilken nivå du vill lägga dig på.
Det finns massa info på internet. Här har jag länken till ett bra kostprogram
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=mitt_kostprogram
Och så har Maria Tauson en jätte bra information på sin sida
De flesta här undviker mat som innehåller mer än 3-5 gram kolhydrater / 100 gram.

tusen takk for svar. begyner å bli sulten ,første dagen min og jeg har problemer med å finne mat.hadde egg til frokost.
Till soppan kan du ha frikadeller/köttbullar tex. och lite grädde så blir det säkert mättande och bra.
june:
Du måste äta ordentligt i början så att du inte är hungrig.
Steg 1 med LC är att bota suget efter fel mat som ofta brukar vara mat med mkt kolhydrater. Bästa sättet är att äta sig mätt på protein och fett och sen senare anpassa storleken på portionerna neråt om det behövs. Ät 2 ägg till frukost…
Steg 2 är att se över sitt sammanlagda kolhydratintag och bestämma sig för vilken nivå man vill testa. Mervi skrev nyss in länkar till olika kostprogram man kan följa där kolhydrathalten är rejält reducerad.
Steg 3 behöver inte ens infinna sig om steg 1 och 2 visar sig fungerar, men en del av oss får testa sig fram och "skruva" fram och tillbaka i olika %-nivåer innan det fungerar som det ska.
Vi är individer och då måste vi äta individuellt anpassat också.
Numer pensionär i Nynäshamn