Är jag långsam och stagnerad?
Jag har lchf:at i fem veckor och börjar komma in i det nu.
Såhär ser viktkurvan ut:
v1: minus 1.1 kg
v2: minus 1.1 kg
v3: plus 1.0 kg
v4: minus 0.2 kg
v5: minus 1.0 kg
Är detta en normal viktnedgång? Jag tycker att det är låååååååångsamt. Men jag antar det tar ett tag för kroppen att aklimatisera sig?
Jag har ca 30 kg övervikt. Har tidigare använt Xenical och gått ner 7 kilo INNAN jag började lchf:a.
Det känns dock som att jag inte kommer under en viss vikt.. jag blir så frustrerad!!!
Din viktnedgång är hur bra som helst. De flesta som går ner brukar gå ner ungefär 0,5kg per vecka vilket också är ganska lagom. Skinnet och psyket måste ju hinna med också. Grattis till att gå ner på en gång också, många får vänta länge innan vikten minskar.

Menar du att du pendlar upp och ned? eller är detta vad du gått ner varje vecka…alltså 4,4 kg?

opsss….såg nu att det stod plus på ena ;) Men 3,4 kg på 5 veckor tycker jag är jättebra. Speciellt om du har gått ner innan så är det antagligen fett som är borta och inte vatten

2.4 kg har jag gått ner sedan jag började med lchf, en månad sedan alltså.
Det känns dock låångsamt! =)

Jag tycker det låter hälsosamt! Själv har jag hållit på i snart 4 månader och har gått ner 4kg… det är typ något hekto iveckan, men jag är ändå nöjd! För det går åt rätt håll. Behöver gå ner en 15-20 kilo till….
Slappna av!
Din kropp kommer att må sämre om du går ner fortare än ett kilo i veckan!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Klart att det känns långsamt. Men tänk istället Beach 2009. Om du går ner 500–1000 gram i veckan fram tills dess är du i hamn och har inte ALL överflödshuden hängande som en tråkig påse på magen. Låt det ta sin tid.
Jag började i februari med 30 kilos övervikt (minst) och har nu gått ner 23,5. Jag tycker att jag har gått ner i bra takt och mår bra.
Ha tålamod. Låt det ta sin tid.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna