har min kropp sakt ifrån eller???
hej har nu levbt på lchf i två veckor snart med ärlighet att det blev en kokosboll där med barnen. nu kommer frågan mina muskler verker jag känner mig svag och ursäkta språket men jag skiter vatten är det normalt ???

Vad har du ätit då ??
Inte kokosbollar hoppas jag 
Medarbeterare på Kost
Ja, berätta vad du äter. Om du äter väldigt stora mängder fett så kan du bli lös i magen.
Berätta hur en vanlig dag ser ut.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
en msk cocos fet på morgonen med kurkisyouhurt. plus ägg
lunch youguty igen med ost o skinka
tänk på att jag har by band operation en band runt magen så jag äter ofta men lite
middag gjorde soppa på kosvans en latins rätt väldigt fettig kött
boljon o kött blev det
sedan igen yougurt med sötningmedel så jag blev sugen på sött
sedan van sockret barnen ville ha kokosbollar så det blev tre styckna med en jävla massa smör.
fika kaffe med grädde i

Aja baja inka kocosbollar… 
Skämt å sido skulle jag dra ner på fettet till att börja med…
Prova vad som är bra/dåligt för din mage/tarm.
Medarbeterare på Kost
tack för all svar man får, bra att denna sida finns nu när man e nybörjare med lchf en till fråga e det normal att man blir törstig

Det är litet till och från för mig. Ibland hinkar jag litrar, ibland dricker jag inte på några dagar. =)
ok så man får räkna att man blir törstig ibland….
en till fråga är detta kost bra för de som har stora problem med koresterolen
min man kan inte äns dricka mjölk untan att de skär sig i hans mage o ägg ska man ju inte prata om ändå gillar han fettig mat. hur kan jag göra för att han ska må bra med denna kost. ??????
Eftersom du har lite speciella problem med Gastric-ByPassen skulle det vara bra om du kunde fortsätta skriva dina frågor i samma tråd.
Om du klickar på ordet Bokmärk i den svarta linjen precis ovanför din fråga så kommer tråden att sparas under rubriken "Bokmärken" till vänster. Varje gång du vill fråga något mer kan du klicka på Bokmärken och öppna din tråd och fortsätta fråga om nya saker.
Då hänger alla med på vad som gäller och så måste du inte skriva på nytt om allting varje gång.
- - -
När det gäller maken tycker jag att du ska ge honom kött och smör. Stek kött eller fisk och servera med broccoli, gräddsås och kryddsmör. Tlll exempel.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
åå vad gott det låter ska testa de denna vecka 
vågen vissar inget än ????
nu har jag vägt mig o den förbannade vågen vissar forfarande samma sak. inte ett gram
fick höra av en vän att jag kan gå upp i vikt eftersom jag levde på sallad o kött bara innan o det blir ett chock för kroppen med all fett stämmer de?????

gracequiroz
Dom som går upp i vikt är oftast dom som tidigare svält sig mycket så dom har för lite muskler helt enkelt..
Då väljer kroppen att reparera sig i första hand när det dimper ner riktig mat..
Många som inte är födda i Norden får problem med mjölken så det får han förstås undvika, men det finns ju mycket god LCHF-kost ändå..
Det är nog bra om du klarar dig utan både kokosbollar och sötningsmedel i fortsättningen eftersom det underhåller sötsuget, förhindrar riktig omställning och då blir det bara jobbigt och resultatlöst i längden.
..

"Dom som går upp i vikt är oftast dom som tidigare svält sig mycket så dom har för lite muskler helt enkelt.."
Förlåt att jag lägger mig i tråden…men detta kan vara förklaringen till min uteblvina viktminskning..
alla är välkommna kan någon ge mig blomkålmos recept hahaha
vill testa idag
men finns det en chans att jag går upp nu bara för att jag svälte mig?????

Går man upp pga nya muskler ska man vara jätteglad eftersom det är muskelmassan som bränner fett 
När man står still i vikt är det som sagt ofta vad som sker när man samtidigt byter fett mot muskler eftersom muskler ju väger mer än "fettdallret".
Enklast kollar man om det är det som händer genom att mäta midjan och inte bara titta på siffrorna på vågen ..

(fortsätter på meningen-) Enklast kollar man om det är det som händer genom att mäta midjan och inte bara titta på siffrorna på vågen ..
…då muskler med samma vikt som fett tar mindre plats än fettet, om man så säger =)

Muskler väger betydligt mer…
7 gånger så mycket för samma volym är en siffra som poppar upp bara sådär 
Medarbeterare på Kost