Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4504 ggr
tora125
0

katter och kokosfett?

Eftersom kokosfett skall vara så nyttigt för oss så undrar jag om det även kan vara nyttigt för mina katter?

Wildrat
0

Tror inte det är någon fara för dem men katter ska ha en proteinbaserad mat så ta bara lite…

Zepp
0

Katter är Carniovorer.. altså utpräglade köttätare.. de skall dessutom ha en hel del av maten rå för att kunna tillgodogöra sig den!

Med andra ord ät kokosfettet själv, och ge katten fett kött alternativt låt den jaga lite möss som den äter upp!

http://www.swecat.com/v4/artiklar/BARF%20katt.php

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Thyra4
0

Vet inte. Jag har tyvärr ingen kisse nu, men en hund som gillar cocosfett. Hon verkar inte må dåligt av det i alla fall. Ger henne ca 1 tsk varje morgon. Hon kanske borde ha mer?

tora125
0

Jag hade för mig att jag läst någonstan att det var någon som gav sin hund kokosfett, kanske var det du Thyra4 och då fick jag för mig att det kanske skulle vara bra för katterna också.

Tyvärr kan de inte jaga så många råttor så länge som jag bor i Bryssel.

Jag tänkte att det kanske var bra för pälsen eller något sådant, men är det inget de behöver så finns det ju ingen anledning.

Tack för era synpunkter.

Wildrat
0

Det finns laxolja (fiskolja) som man kan berika deras mat med så det är ju inte helt fel… Det lär inte skada iaf. Testa o se vad som händer…

odezza
0

Min katt får lite extra smör, speciellt på vintern, för att få lite hjäp med att hålla kroppsvärmen… Det är mycket populärt, jag märker att hon får energi, hon ger sig genast iväg ut på musjakt, oavsett väder… men kokosfettet ratar hon!

"still lost in space and time"

tora125
0

Odessa: Jag gav min kisse lite kokosfett och det var inga problem alls, men eftersom det inte verkar vara nagot de behover sa blir det inte mer. Nagon mer energi  behover mina kissar knappast :-). Men jag skulle kanske testa fiskolja, far for mig att palsen blir vackrare av det.