Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2529 ggr
[Sias]
0

Hur många centimeter har vi minskat?

En tråd med statistik över "Hur många centimeter har vi minskat?" kanske redan finns?

om inte

kanske  en sån kan vara ett bra komplement till tråden med statistik över  "Hur många kilon har vi gått ner?"

Med tanke på att det  för många  verkar som att minskningen  visar sig mer i mått än vikt.

chilisalsa
0

Bra !

Behåller gärna vikten om midjan minskar ! Cool

-1 cm Skäms… kanske inte så mye men det fattas bara runt 10 så jag har knappast brottom :)

Medarbeterare på Kost

sandrina
0

minus tre storlekar i byxor!!!!

Inkanyezi
0

8 cm på svångremmen = minus tre tum på brallorna

[cat_allis]
0

- 11 cm i midjan tror jag det är..

[ngupa]
0

efter endast 2,5 dagar med lchf så är det 2 cm… men det är nog mest luften som gått ur magen än att fett börjar försvinna…

Medlem
0

- 20 cm.

Jea59
0

7 veckor LCHF= -7cm midjan

Modegrisen
0

5 veckor på lchf  -11cm i midjan!

Melindrea
0

-12cm, sedan början av maj.

[ngupa]
0

Jisses detta låter ju bra… ser fram emot smalare mage…

#7 o #8 o #9 kör ni fakir då?

[Sias]
0

Från startern i maj.  Inga förändringar den första tiden - annat än i "fel riktning" (både vikt & mått). 

Avvaktade ett halvår. Körde strikt fakir ett par veckor - påverkade inte vikten det minsta i rätt riktning. Men de 2 strikta veckorna hjälpte mig att komma till instikt om vad jag inte tål,  behöver avstå från att äta,  för att MÅ BRA.  

Den 21 oktober mätte jag.  Minskningen minimal. Midja -2 cm.  Mellangärde  -1 cm.  Buk - 1 cm.  Bestämde mig för att helt strunta i både mått & vikt och istället njuta av hälsovinsterna (efter att ha läst en berättelse här om att det tog 2 år innan något hände med vikten)

Men så en dag när jag tog på mig ett par långbyxor jag inte använt på länge blev jag så snopen.  Jag kunde dra upp dragkedjan ända UPP! Istället för, som förut,  bara till hälften (för att det blev stopp mitt på buken)  och sen  en flik nervikt på vardera sidan övrest i byxöppningen. Nu gick det  t o m att knäppa byxknappen, utan att det stramade!

Dagen efter köpte jag ett par toppar och en kofta  - tog bara MIN storlek, utan att prova. Fick lov att byta till 2 storlekar mindre.

DÅ kom måttbandet fram!

Den 15 nov. Midja -10. Mellangärde -8. Buk -6 (har modell putmage).

Det fick mig att ta upp den här tråden, med hopp om att den kan ge inspiration till att fortsätta med LCHF - även om inte vågen snabbt visar önskesiffror.  

Men - min tanke var också, att en tråd om cm-minskning,  kanske kan bli som den om vikt-minskning, med statistikredovisning - att någon ansvarig kan lägga upp en sån.

Medlem
0

#6 Jag rättar mig lite här. Har mätat magen imorse och det är - 26 cm sen jun 07.

sandrina
0

#11 Grattis!!!!!!!!!!!! Måste kännas underbart!

Rolihemma
0

Hej

Sedan den 1 februari 2008 har jag minskat magmåttet från 122 cm till 106 cm, vilket är 16 cm. Vikten minus 21 kg. Äter gott och mår prima.

Rolihemma

Melindrea
0

#10 Nope. För mig är det att äta "normalt", men inte ha något med över 5% kolhydrater i. Mycket grädde. *skrattar* Hade jag fakirat skulle jag nog ha förlorat mycket mer, jag ser ju att en del har förlorat lika mycket som mig på 6 veckor istället för 6 månader =)

Modegrisen
0

Jag kör efter GI Noll!! Cool Jag äter 1% kolhydrater per dag!

[Sias]
0

#13 TACK! Jaa!!! Inte minst för att jag stirrade mig blind på vågen - som visade - 1 1/2 kg från maj till november.

Den första tiden körde jag strikt GI-noll! Visst gick det bra, men jag tyckte det var aningen enahanda, snudd på tråkigt med en köttbit & fett, och något lite grönt som pynt. Saknade tillbehören. 

Efter de två fakir-veckorna övergick jag till en kost som passar mig bätte = BRA!  Började äta en hel del  ovanjordsgrönsaker,  till både lunch och middag. Blomkålsmos  Lättkokt broccoli  squach stekt i smör - eller som gratäng.  Falska rårakor på broccoli/blomkålsstockar (som jag förr kastade). Sallader på vitkål. Med mera! Grädde i matlagningen - och till fest! Inte annars. Ingen ost (som jag i början av LCHF gjorde till "mitt godis"). Nu kan det bli lite laktosfri mjukost i gratängerna. Gör skillnad på vardag och fest, på ett helt annat sätt än tidigare. Det blir inte längre chokladtårta fem dar i veckan - bara för att DET FINNS KVAR från festen!

Den här modellen av LCHF MÅR JAG BRA AV! 

Är extremt socker/kolhydratkänslig.