Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1089 ggr
Dessi101
0

Inte konstigt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte konstigt att folk inte undviker kolhydrater när många inte ens vet vilka livsmedel som innehåller dem! :P

(se bigofad bild)

Tillägg: Observera att alternativen i sig inte är nåt större fel på utan att publiken som röstade (livlina) inte hade större koll än såhär. En stor del röstade faktiskt på nötkött ><

magma
0

Nötkött?!Förvånad

helium
0

haha… jag säger detsamma, nötkött?

Saintpaulian
0

hahaha den publiken är inte medlemmar här!!!

Maia
0

Vad var det för nivå på den frågan?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Hellis
0

Hmm.. ja, en på mitt jobb frågade för ett tag sen om det var den där dieten där man ska undvika kolhydrater och proteiner och sånt jag höll på med…

Men, nu har han förstått bättre, och har själv dragit ner på kolhydrater!

Dessi101
0

#4: Jag tror det var 30.000:-

chilisalsa
0

Det var inte nivån på frågan som överraskade mig utan nivån på publigen ! Det var ju omröstning  i publiken… säkert 150 pers eller så Förvånad

Medarbeterare på Kost

Dessi101
0

#7: Ja precis vad jag menade :) Alternativen i sig var det väl inga fel på, men själva grejen att killarna tydligen idrottade mycket och att publiken inte hade större koll precis som du säger.

Maia
0

#7 Jag tycker nog bara att det dessutom var en ganska enkel fråga på den nivån… Borde varit under 10.000, tycker jag Oskyldig

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wildrat
0

Visar nästan lika bra som en Sifo-undersökning om vad folk kan om mat egentligen. Hade på känn att medelsvensson inte hade nån koll alls men nu är det bevisat…

Bra att komma ihåg för de som skriver insändare, brev osv. Man måste förklara tydligt med exempel så det inte blir missförstånd, vi vill ju inte att folk ska sluta äta nötkött när vi uppmanar dem att dra ner på kolhydraterna…

raphanus
0

De kanske trodde att nötkött ungefär är som mandelfisk…

Tilda-T
0

Tyvärr är inte nivån på kostkunskap bland gemene man högre än så.

Det får man bevis på då och då, gäller att hålla nivån så att folk förstår och blir intresserade för blir man det kommer kunskapen som ett brev på posten.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Pasi
0

Caramba!Förvånad

pitch
0

Kostkunskap är svårt…det är därför man hittade på dödskallemärkningen hrmff nyckelhålsmärkningen menade jag förstås. Då blev det mycket enklare för Svenson att välja de "nyttiga" produkterna.

Är det inte dags att vi skapar ett eget "matriktigt"-märke som vi kan märka varorna/hyllorna i butiken med?

Har någon ett förslag på hur det märket ska se ut?

chilisalsa
0

#9: Det var ju ändå barn som var tävlande…

Men publiken var blandad !

Fett och i viss mån protein förstår nog de flesta vad för produkter som har det i sig… men när det kommer till kolhydrater blir det genast mer komplicerat. Dels tror jag det beror på att de finns i så många skepnader. Men oxå för att det trycks in i produkter som naturligen inte borde innehålla kolhydrater, typ rökt kött.

Medarbeterare på Kost

StefanBlixt
0

Jag såg också programmet där denna fråga förekom… men jag reagerade aldrig, för någonstans trodde jag först att de skämtade. Men resultatet av publikens omröstning visar ju att vi ligger väldigt dåligt till i fråga om allmänbildning. Skrämmande faktiskt. Jag trodde knappt att det var sant… att bara 48% av publiken svarade rätt på frågan; och 30% trodde på nötkött? Nötkreatur kan iofs vara väldigt söta, men hallå?

Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt

Morfen
0

Ja, jag har fått frågan många många ggr om vad det egentligen är som är kolhydrater sedan jag började med lchf.. Jag som alltid varit intresserad av mat och läsa innehållsförteckningar fick en liten chock när folk började fråga mig vad kolhydrater är..

evasch
0

#15 ahaaa….barn, men då var det kanske inte SÅ förvånande. Och det kan jue också innebära att de vuxna hade en högre "rätt svars" frekvens. Men jag har visserligen fått en hel del frågor oxå. Igår fick jag höra….så du äter inte potatis, men det som är så gott. Men…pasta då?Obestämd

copia
0

Jag blev väldigt glad över att min 16-årige son genast svarade socker! Konstigt vore det väl annars , i det här huset kanske..*S*

ikna
0

Jag är också förvånad över att det finns så många som inte har en susning om vad kolhydrater är för något och vad det finns kolhydrater i. En del säger att kolhydrater måste man ha, men sen vet de ändå inte i vilka produkter det ingår. Jag tror att många är ganska förvirrade över detta, men det beror kanske på att det finns så många "nya" dieter och kostråd?!

elize-l
0

Ibland undrar jag om inte publiken helt enkelt svarar fel för att jävlas. Har sett andra frågor där åtminståne 90% borde veta det rätta svaret men ändå blir det så galen fördelning på svaren =(