Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 1397 ggr
Caena
0

favoriter i minmat?

hej hej, mitt första egna inlägg och jag tänkte att jag skulle passa på och fråga;

hur lägger man till ingredigenser till favoritlistan? så man slipper söka efter dem varje ggn..

tacksam ifall nån funnit svaret.

/Caena

Annabbk
0

Vet du jag tror inte det går.

Jag försökte jättelänge. Sen läste jag nåt om det. Kanske det var i det han själv skriver där på första sidan. Att det är en grej han inte blivit klar med.

Det skulle ju vara jättebra - jag skulle ha stor hjälp av det. Men han gör ju allt jobb på sin fritid, så det kommer väl när det hinns med. Tur att sidan finns.

Och välkommen hit förresten!

molana
0

Om Ni provar med att spara i min mat istället så får man just dom favoriter just ni vill ha där.Det har jag gjort och då blir inte listan så lång heller.Man kan ju lägga in sådant som inte finns i listan med om man har uppgifterna på kalorier,protein,kolhydrater och fett.

Det har jag gjort med den turkiska youghurten som inte finns i listan.   Skrattande

Caena
0

Jo, jag har ju också lagt in vissa saker tex TY och smörbollar, en annan yoghurt och även allaska pollok.. 

men tycker det e jobbigt att måsta lägga in grädden, CF, smör osv.. eller jobbigt och jobbigt, tycker bara att finns de redan i programmet så borde det väl fungera.. kanske ska skicka ett mail till honom.. 

och tacka för programmet så klart..

Jennix
0

AHA! NU förstår jag plötsligt. Det tog ett tag innan hjärnan klurade ut det.

Man går alltså till Min Mat och får en tom sida där man kan fylla i. Till vänster finns en knapp "Ladda", klickar man på den kommer en liten popup-ruta upp och där går man in i Livsmedelstabellen och dubbelklickar på det livsmedlet man vill ha i sin egen tabell, t.ex. avokado.

Då fylls din egen tabell i med samma värden, sparar man då hamnar det i Mina Egna! Skrattande

Inte bland favoriter dock men…jag vet inte. Jag kanske har missat nåt mer.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Aniara4
0

Problemet är att man inte kan radera i "min mat"-listan, och min har blivit otympligt lång och full med saker som jag inte ens äter längre! Obestämd

MimLan
0

#5 Och du har meddelat utvecklaren detta?

Aniara4
0

Han vet om det, och har tidigare beklagat att det i nuläget inte går att radera.

Däremot kan man ju ändra, så nästa gång jag ska lägga in nåt nytt tänkte jag istället ta en som jag inte använder och göra om!

TbbW
0

#7: lakt till en liten knapp för att radera egna matvaror.
men du måste ladda matvaran du vill radera innan du kan klicka på "Radera".

jag jobbar på att göra om den editorn så den blir lite lättare att använda ( köpte just lite tid ).

nu ska man försöka sova igen :_)

Caena
0

jag har äntligen uppfattat det här med att både kunna ändra och ladda och radera mina egna matvaror.. puh!..

råkade på det av rent misstag..

Tack TbbW för den här sidan!!!

blodtopp
0

att radera går finfint =)

Men jag funderar också på vad 'favoriter' egentligen är till för? Inte för att det stör mig att den är tom utan för att jag är nyfiken =)

Aniara4
0

Tack, vad bra! Glad