Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2288 ggr
Luccy
0

Vatten hur mkt dricker ni

Alltså jag har sökt på vatten o får inte upp nått så min dator är kanske puckad på nått sätt eller så är det SPS som det vanligen är här.

MEN hur mkt vatten dricker ni per dag? Jag antar att man ska försöka dricka hyfsat mkt vatten. Men samtidigt läser man att grönsaker ska man inte äta för mkt av för det släcker fettbrasan…………. sen står jag som en åsna mellan 2 hötappar.

Hjälp!!???

Jennix
0

Du kan dricka hur mycket vatten du vill, finns inga kolhydrater i det. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MimLan
0

Äter du grönsaker för vattnets skull? Dyrt vatten!

MimLan
0

PS. Låt din kropp bestämma helt hur mycket vatten den vill dricka. Det blir bäst så.

Pasi
0

Som #3 sa, låt din törst styra drickandet istället för hjärnan.;-)

Luccy
0

Jag undviker grönsaker eftersom jag måste gå ner mkt i vikt o vill komma igång. Men undrar då om jag ska dricka vatten eller om vatten kan ha liknande effekt som grönsaker. Nu dricker jag ca 1,5 liter  per dag eller kämpar dit i alla fall

Är inne på Skaldemans teori om grönsaker……………..är det bara jag som läst det eller???

[linda-pinda]
0

Fast jag tror inte att SSS menar att vattnet i grönsakerna släcker fettbrasan. Jag tror att han menar att mängden kolhydrater kan bli så pass stor om man äter mycket grönsaker att fettbrasan slocknar. Att dricka rent vatten borde inte påverka i någondera riktningen. Drick när du är törstig! :-)

Melindrea
0

Nu den senaste veckan har jag druckit sjukt mycket vatten (med mina mått mätt), troligtvis ett par liter om dagen. Innan dess var det inte mycket alls förutom vad som finns i grädde och te =)

[linda-pinda]
0

Själv är jag väldigt törstig och dricker ganska mycket. Sitter på ett kontor med torr luft och massor av datorer etc… Torkar ut mig! Vaten är gott! :-)

Viktor-88
0

Typiskt drickande under en gymdag:
---------------------------------------
Frukost.1 - 1.5 liter Vatten
Under gympasset - 1.5 liter vatten
Frukost.2 - 1.5 liter
Under aktivt studerande - 1.5 liter
Sen lunch - 1.5 liter
Middag - 1 liter

Totalt 6-8.5 liter

Typiskt drickande under en pluggdag:
Frukost - 1.5 liter vatten
Under föreläsningen - 1.5 liter
Lunch - 1.5 liter
Under aktivt studerande - 1.5 liter
Middag - 1 liter

Totalt 6-7 liter/dag

Många faktorer spelar in såsom, hur varmt jag är klädd, hur mycket salt eller kaffe jag konsumerat, om jag bastar efter gymmet samt hur mycket jag tränat totalt (cyklar 130 minuter per skoldag, samt 50 minuter per gymdag utöver gymmandet).

Jag är en kamel :]

Wildrat
0

#9 Det är inte bra att dricka för mycket heller.

Viktor-88
0

När jag var 8-11 år så fick jag tampas med svåra förstoppningsproblem, min kost bestod då av det som serverades hemma, vilket var vitt bröd, flingor, kopiösa mängder frukt och grönsaker, specifikt: morötter. Jag åt inte allt för mycket, drack inte särskilt mycket heller, min kost var extremt fettsnål och blev ordinerad att endast höjja mitt vattenintag för att fixa magproblemen. jag började dricka floder, och sedan dess har det varit svårt att stänga av suget, trots att jag inte haft magproblem sedan dess. Min enorma aptit för mat kan stundvis mättas med vatten. Kanske det är det som innerst inne tilltalar mig, att vara mätt :D

Oj det blev en lite stor fluktiation där, heh :]

mikaelj
0

Man urlakar kroppen med för mycket vatten, bara så du vet.

Cowboy
0

Jag trodde att vatten bara var för utvärtes bruk.

Jag dricker bara vatten på sommaren när det är hett.

Luccy
0

Oki nu föll slanten ner med ett ploiiiiink, jag har förväxlat lite. Nåja kolhydraterna i grönsakerna kan släcka fettbrasan så klart är det så han menar. Vatten är vatten o bör intas i normala doser, då fortsätter jag med mina upp till 2 liter som jag tror på.

Tack för all hjälp Kram Luccy

Halvdansken
0

Många dricker mer med lchf, eftersom man ju inte får i sig vätska via grönsakerna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

blodtopp
0

Jag går ner lättare i vikt om jag dricker mer vatten. Inte för att jag då äter mindre för att jag blir mindre hungrig (äter lika mycket ändå). Tror det har med nån slags utrensning att göra.