Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3525 ggr
MimLan
0

Väckarklocka med ljus

Är det någon som provat väckarklockorna där man vaknar till ljus som ökar långsamt i styrka? Ljuset skall liknas vid gryningsljus och vara trevligare att vakna till än bara en skrällande klocka som chockar en i mörkret.

http://m3.idg.se/2.1022/1.135931

Effie
0

Jag har en sådan, som dessutom kvittrar. Jag trivs med den, fast jag vaknar väl inte direkt när den drar igång med bofink och gök. Fast jag har det väl inte alltid helt mörkt i sovrummet heller; det påverkar.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

dufva
0

Jag har satt en timer på en lampa i sovrummet vilket ger samma effekt för lite mindre pengar Skrattande

Det funkar faktiskt!

Betydligt lättare att kliva upp när det har varit ljust en stund i rummet..

Caena
0

trro många skulle må bättre av en sådan eller liknande effekter.. känner av många som reagerar negativt på mörkret nu på höst/viterhalvåret.. 
själv kanske jag inte reagerar direkt, men visst vore det skönt att ha lite ljus i livet.. kanske därför jag somnar med lampan vid sängen på..

lizaohman
0

Dufva, det var ju en strålande idé, om man säger så… Om man kan hitta en sån där lampa till överkomligt pris som avger dagsljus, så borde det bli perfekt!! Finns ju såna.

konichiwa
0

Jag har haft svåra insomningsproblem i rätt många år nu. Det stod att en sån lampa skulle kunna hjälpa så jag investerade i en. Använde den både vid (förväntad) insomning och önskad uppvakning.

Inte hjälpte det mej i alla fall så jag skickade tillbaka den.