frukt, hur ofta! ( eller sällan)
Hur ofta äter ni frukt eller bär? vilken är mest ok.
Frukt är godis. Helst inte alls då. Bär är bättre, och då i mindre mängder.

#0 Det är vad man känner för och klarar av. Jag kan inte äta hallon utan att det triggar mitt sötsug. Så för min del är det aldrig, men frukt är inget jag saknar heller.

Skörbjugg….. tänker jag skrämmt…c-vitaminbrist.
Citron då???? är det ok

Jag äter blodapelsiner när det är säsong, för att det är gott. Det kan bli 4-5 st på en vecka, och aldrig mer än en om dagen…
Andra frukter tycker jag inte är gott längre, alldeles för söta… 
"still lost in space and time"
jag är nybörjare, startade i måndags… men jag har hittat denna sida där man kan kolla i stora drag alla livsmedels innehåll… alltså även kolisarna… jag läste något om max 5 kolisar per 100g…

Lite paprika då och då, för att det är gott. (mycket c-vitamin också) Vitkål, det behövs inte alls mycket (om alls), men det kanske känns bättre. Jag tänker i alla fall inte häva i mig en massa sockervatten, bara för att det finns eventuellt en vitaminmolekul i de. Så jag har inte ätit frukt på ett år. Och lever än, och mår bättre än någonsin.
Vill jag 'slå mig lös' Då blir det en liten näve hallon men vaniljgrädde.

ngupa!
Tack vilken bra sida

Helt beroende på vad för mål du har, och som sagt om det söta i sig påverkar dig negativt i att det triggar belöningscentrat. Även söta saker utan kolhydrater såsom sötningsmedel kan för en del ha samma effekt. Själv tycker jag inte alls om söta smaker med vissa undantag… typ rårörda hjortron med vaniljglass :)
Medarbeterare på Kost

Om du oroar dig för c-vitamin kan du hellre äta rå vitkål, som i pizzasallad och coleslaw.
Någon noterade att det är - vikt för vikt - lika mycket socker i äpple som i cocacola…
Fabricati diem, pvnc!