proteiner siffror hjälp
jag e en morsa med 50 kg övervikt väldigt kort och 27 år gammal
fick en bok av en vännina om dena diet eller hur man vill kalla de men de fick mig verkligen paff….
så varför inte testa men nu när jag läser igenom furom verka det lite för krånglit för mig.
trodde att man behövde bara äte de fetta inte kolla hur mycke fett man får i sig o så vidare påminer mycket om vikvektarna eller har jag fel.
min första dag såg ut så här
kaffe med mjölk
tre skivor ost med skinka
lunch
4 skivor skinka med ost + the med mjölk
lunch kräftor med sallad
kaffe
sova
så gör jag fel eller ????
uppskatar all svar e helt ny på detta
o glömde säga ocj innan detta gick jag para på kött med sallad inget annat och em massa frukter påverkar detta. märkte att jag blev lite illamående bara de första dagen e det normal
Hej och välkommen!
Eftersom du är ny så rekommenderar jag att du äter dig mätt, på protein och mättat fett. Du behöver inte räkna så här i början.
Spontant så verkar din dagsmeny liten, blir du verkligen mätt? Om inte, lägg till t ex ägg, grädde, majonnäs, creme fraiche till måltiderna. Själv har jag vispgrädde i mitt kaffe - jättegott! 
Illamående kan man bli i början, det är en del av övergångsbesvären. Räkna med att du kommer att bli trött också. Men det går över!

Välkommen! Alla början är bra början, men jag skulle svälta ihjäl på det du har ätit.
Minmat.net kan vara en bra hjälp.
Så här vid första anblicken verkar det vara för lite av allt, framförallt för lite fett. Jag är 147 cm bara, men äter bra mycket mer än det. Min dag:
1,5 dl äggmjölk med lika mycket kaffe till frukost
2 ägg med 1/2 paket bacon och en stor bit brieost till lunch
en stor (min knytnäve) köttfärsbiff, med ngn fet sås eller kryddsmör + broccoligratäng med massa smör ost grädde. till middag
ev en nattmacka - 1 skiva ost med en tsk smör, rulla. ev 2 st.
Jag skulle skippa mjölken och använda vispgrädde istället.
Lycka till i fortsättningen.
50kg övervikt, då gissar jag att du väger omkring 100kg. Det betyder att du minst ska äta ca 100g protein vilket är ungefär 500g kött. Du äter ju alldeles för lite! Det du åt på hela dagen är ungefär vad du skulle ätit till frukost och sen lika mycket en eller två gånger till på dagen.
Tror du skulle behöva läsa lite mer. Köp eller låna (om den finns) Skalemans "GI-noll", där finns massor med information och recept på bra mat.
jag har gjort en mag-operation så jag får ju inte i mig så mycket men jag tycker att jag klara mig bra utan fråga va hur räknar ni ut.
som ni kanske märker så verka detta inte funka så vers bra.
Du skulle prata med elize som skriver här på forumet ibland. Klicka här så kan du skriva ett meddelande till henne. Hon har också opererat magen och har ätit LCHF sen i somras. Hon kan kanske ge dig lite mer specifika råd.
#5 Då får du äta i små portioner, fast flera gånger istället. Att äta på en nivå som är svält för kroppen är tyvärr inte hållbart, det löser inte själva problemet.

Oavsett hur stor mage du har har ju kroppen samma behov!
Den där operationen…. är den reversibel?
Hej och välkommen.
Du hann skapa tre trådar med exakt samma innehåll, så jag låste de andra, så att alla dina svar hamnar i samma tråd.
I en av de andra trådarna finns en del svar. Här är en länk till den.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hej igen, GracieQuiroz!
Jag tycker som #6 att du ska kolla med Elize!
Om du bara kan äta lite i taget föreslår jag att du lägger till lite smör till dina ost- och skinkrullar och ta gärna lite grädde i kaffet istället för mjölk. Du undrade om du gör fel, och det gör du kanske inte precis, men det kunde bli lite bättre kanske. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen hit!
Förstår att du inte vill äta så mkt per tillfälle, men försök att istället äta fler ggr per dag. Det är inte bra för någon att äta för lite, då svälter ju kroppen. Viktnedgången kan stanna också.
Men helt klart är du på rätt spår som börjat med LCHF. Lycka till med allt.