Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 1160 ggr
mrsAngel
0

Försvunnen chokladpaj?

Sist jag höll på med LCHF (ca 1,5-2 år sen?) så fanns här ett recept på den mest fantastiska chokladpaj. Botten var av mandel och smör. Har gjort den många gånger, men hittar inte receptet nu, och här via sökfunktionen hittar jag den inte heller. Gör jag fel eller går gamla recept upp i rök? Gråter

Inke
0

Tårta med choklad på mandelbotten av Monastina kanske?? Hittas under artiklar, och sen under recept. Lycka till.

nobban7
0
mrsAngel
0

Tack för tipsen, men jag har letat i artiklar/recept men där finns den inte, och det är inte mamades chokladtårta, tyvärr. Man gjorde en botten av enbart mandel och smör, och fyllningen var mörk choklad, grädde och kanske smör, minns ju inte. Är det ingen som vet vilken jag menar??Gråter

nobban7
0

Kan också vara den här Margareta hade visst gjort den med mandelbotten

mrsAngel
0

nobban7:nej, inte den heller. Det var liksom en paj. Man gjorde botten, sen hällde man chokladgojset i formen med bottnen, och ställde kallt. Ingen smaksättning, ingen dekoration. Men vansinnigt smarrig. Har gjort den flera gånger men det verkar som sagt som om receptet har försvunnit.

nobban7
0

Tyvärr, då är det nog med förslag för min del. Hoppas du hittar den!

mrsAngel
0

Den som söker skall finna! Har ägnat en låååååååååååååååång stund att läsa igenom alla recept på sötsaker här, och upp framför ögonen hoppade ett inlägg som jag själv skrivit för rätt länge sen om tårtan! (Pinsamt vilket minne man har) Tårtan är ursprungligen gjord av Chocolate. Hade jag fattat hur man gör länkar så hade jag gjort det. Nu kan jag inte det, men oj vad glad jag blir. Tack för er hjälp iallafall!!!!! Skrattande

evasch
0

Jag vill ha det där receptet så nu ska du få en länkskola Skrattande

Först går du till den sidan som du vill länka till, kopierar adressen i adressfältet.

Sedan går du till tråden där du vill sätta in länken

Om du tittar i den rutan där du skriver så i mitten så finns det en symbol av en länk . (Mellan siffer punktlistan och saxen), klicka på den….

Nu kommer det upp en ruta där det står Infoga länk

KListra in den kopierade adressen där det står "länkadress"

Och så skriver du den texten som du vill ha, t.ex. chokladpaj i rutan "länktext"

KLicka till sist på "infoga länk"

Lycka till

Wildrat
0

Om man har PC och använder explorer så kan man bara klistra in länken och sen göra ett mellanslag eller trycka enter så blir det en klickbar länk.

mazziz
0
mrsAngel
0

tackar ödmjukast evasch, wildrat och mazziz, nu har jag lärt mig både länka och använda bokmärken! jag bokmärker denna tråden så minns jag hur jag gör när jag länkar! Flörtsjälvklart mazziz-det är den chokladtårtan! ni som inte gjort den-gör den! MUMS!