Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1510 ggr
MariaTherese
0

Atkins produkter ??

Godmorgon

Det finns ju en del olika Atkins produkter typ chokladbitar och mellan-måls bars.

På dessa är ju kolisarna tydligt utmärkta. Är detta nåt man kan "ta till" om suget efter nått gott blir för stort ? Eller är en bit 70% bättre ??? //Frågvis//

Ulf-S
0

Det finns olika synpunkter om LC-produkter. En del skyr dem som pesten, andra tycker de är jättebra och praktiska att ta till.

Jag hör till dem som ratar pulver och godis med alla möjliga sötningsmedel och tillsatser.

Om det är OK med sötningsmedel osv. för dig tycker jag du ska prova: vissa får sitt sötsug rejält triggat, medan andra klarar det bra.

MariaTherese
0

Ja man får väl prova om man blir "triggad". Ville bara kolla lite allmänt vad som tycks.Glad

dufva
0

Jag vill definitivt inte ha i mig en massa kemikaliesocker så dom gånger jag absolut vill ha nåt sött blir det vanligt socker..

Dessutom tycker jag det bara underhåller sötsuget.

Det är lite som att bara supa eller knarka lite grann Flört..

MariaTherese
0

Okeej, det vill man ju inte…. förresten så ska väl suget minska mer o mer (förhoppningsvis…Flört)

Jennix
0

#4  Jo, fast suget kan stanna kvar om du äter söta saker. Flört Jag skulle hellre äta 85% choklad av fin kvalitet, helst utan sojalecitin och sötningsmedel än Atkins produkter. Jag gillar Atkins idé om induktionsfas och sen öka på LITE mer kolhydrater som i den andra Viktminskningsfasen - men jag ogillar hans produkter och tror inte att man ska äta så mycket som i hans tredje och fjärde fas om man har problem med övervikt, det är mer för "normala friska" människor.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

bazz
0

Jag har helt blivit av med suget. Skippade allt vad sött och sötningsmedel heter i 3 månader. Nu vill jag inte ha något sött. Hellre en bit salami!

MariaTherese
0

Tack, suget blir mindre o mindre.

Så det bästa är nog att avstå från sötsaker. Sen har man ju märkt att suget avtar om man äter nått fett istället, men det gäller ju att ställa om,det är ju inte fett man är sugen på !!

Men till slut lär man sej vad man mår bäst av  Skrattande.

Cowboy
0

Jag provade en gång och tänker int köpa fler.

Den var inte god alls.

Tar ibland en bit mörk choklad men inte med sötningsmedel.

Annat gott att ta till kan vara nötblandningar eller några skivor salami, en bit rökt sidfläsk eller nån annan fet godbit.

Miyu
0

Jag tycker om Atkins Chokladbarer med 2 g nettokolhydrater. Går inte upp av dom, men de underhåller sötsuget. Men om man som jag inte har som mål att få damp medans man kämpar med det så go for it.