Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1628 ggr
McLaren
0

Jag har sååå mycket vatten i kroppen....

Hej på er!!

Jag har ätit LCHF i 4 veckor och 2 dagar nuCool Jag känner mig stark men har såå mycket vatten i kroppen. Känns ungefär som när jag var gravid…

Det liksom värker i kroppen och jag har huvudvärk. Innan jag började med LCHF så har jag ätit VLCD (antingen det ena eller det andra…Flört) och med det gått ner 16 kg på 8 veckor… Sedan gick jag upp ca 20 kg på lite längre tid. Så jag försår om kroppen protesterar.

Ska jag köpa väskedrivande? Är det normalt att ha mycket huvudvärk?

Har inte tagit en liten kolhydratsbit, engång. Så jag har verkligen inte fuskat något! Håller mig till gränsen max 5 gram kolhydrater/ 100g… Fast oftast inga kolhydrater alls.

Tack för att ni finns!

Vänligen

Åsa

Wildrat
0

Efter 4 veckor borde huvudvärken gått över. Det är inte så att du äter för lite? Hur är det med saltmängden?

McLaren
0

Hej Wildrat och tack för svarGlad

Nej, jag äter inte för lite men jag tycker faktiskt att allt smakar salt… Kan jag ha för mycke salt i maten, tro?

Tycker inte att jag har mer nu än innan LCHF men det är som om smaklökarna har vaknat till liv…

Vilken

Luccy
0

Vatten driver vatten så drick vatten till o börja med.

Lycka till

McLaren
0

Lyccy! Tack för tipsetGlad

Karen
0

hej jag hade ocksa mycket vark i borjan ,kandes som flunsan kunde knappt rora mig vissa mornar.OCH sprang pa toa hela tiden for att bli av med allt extra vatten som kolhydraterna hade samlat pa mig.

McLaren
0

Karen! Tack. Åh precis så känns det! Som flunsan…

Ha en skön eftermiddag och kväll!