Hälsoeffekter med lchf-kost
Vilka tycker ni har varit de bästa hälsoeffekterna, förutom viktnedgång, med lågkolhydratkost?
Jag har förstått att reumatism och diabetes kan bli bättre. Vilka andra sjukdomar eller symptom förbättras?
Mvh // Johan
Frånvaro av ständig stress och ångest. Numera är jag väldigt stresstålig och ångest har jag bara fått vid relevanta tillfällen.
Min tinnitus har sänkts i styrka.
Mushand/arm och annan värk håller inte i sig i veckor om det brutit ut. Det går över på någon dag. Samma med förkylningar, de går över på ett halvt dygn.
För min del har jag blivit bättre med mina otroliga magproblem som jag haft sen gymnasiet (1992), hudproblem med finnar och utslag, huvudvärk, slem i hals och näsa, förkylningar kanske 1-3 gånger i månaden (numera är jag nästan aldrig förkyld eller sjuk), svamp på tungan och på andra ställen, ångest och Depression pga blodsocker som åker upp och ner, trötthet och seghet, problem med sockerberoende, och som extra plus gick jag ner från 84 kilo och väger idag 72. 
Jag vet, det låter för bra för att vara sant men det finns inget jag kan göra åt det. Så är det för mig. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Den alldra bästa hälsoeffekten för mig är att min migrän (sedan 40 år tillbaka) är borta. Sedan jag började för fem veckor sedan har jag inte haft ett enda anfall. För mig är detta ett mirakel och jag hoppas verkligen att det håller i sig.
Min mage fungerar också alldeles utmärkt. Aldrig magknip och uppkördhet som tidigare efter måltider.
Mina handeksem har lugnat ner sig och när jag tänker efter har jag inte använt salvan på ett par veckor.

Har inte haft migrän sedan jag började, mycket bättre hy och jämnare humör!
Alla problem med svampinfektioner (Candida) försvann på två veckor, och jag hade verkligen urjobbiga sådana sedan många år tillbaka.
Min rygg med inflammerade muskelfästen blev bättre efter ca två månader- inte bra, men bättre. Jag har haft ont i ryggen med återkommande ryggskott sedan 1997 och har en disk i ländryggen som är plattare/mindre än de andra pga dessa ryggskott. Sedan jag började med LCHF juli 2006 så har jag *pepparpeppar* inte haft ett enda rejält ryggskott, jag som fick 1-2 sådana/år tidigare då jag fick först krypa och sedan hoppa på kryckor för att ta mig fram.
Mentalt så är jag lugnare, mer stabil, har mindre sockerklåda och känner mindre rastlöshet och irritation.

magma; vad är sockerklåda?
Här finns det en uppsjö av hälsovinster rapporterade.
Hälsovinster med LCHF på Dr Dahlqvists Blogg (i högermarginalen)
Har ni inte rapporterat ännu så ta och gör det så fort ni kan.
Mvh
Wille
Jag är utan dessa problem nu:
- Migrän.
- Munherpes.
- Magproblem.
- Hetsätning.
- Acne.
- Halsfluss.
- Slem.
- Förkylning.
- Spänningvärk.
- Torr hud.
Dock har jag fått andra problem som jag inte har fått svar på varför, som;
- Håravfall.
- Tandsten.
- Blodsockerfall.
#7: Du har kanske aldrig haft sockerklåda?
Det var det bästa ord jag kunde använda för att beskriva känslan i kropp och själ när inget man gör, och inget man äter, kan stilla rastlösheten/sockersuget/irritationen inuti. Efter en vecka på LCHF var det som om en djup suck av lättnad, hjärnan hade slutat "klia" och lugnet lade sig..!
#0:Glömde förresten: jag har inte varit förkyld med feber sedan jag började med LCHF för två år sedan, får ibland lite ont i halsen men efter en dag eller två så blir det bra igen utan att det bryter ut någon förkylning. Detta trots två småbarn med allt vad dagisbaciller heter!
Mina hälsovinster har varit
- alla problem med gaser i magen helt borta…tidigare gick jag omkring och fes nästan jämt :-) vilket faktiskt blev ett problem att dölja
- hade problem med att göra nr 2, gjorde ont och det kom blod, vet inte exakt vad det var men ONT gjorde det. Och det är borta nu.
- längre mättnadskänsla. Kan klara mig på att äta två ggr om dagen.
- lugnare i humöret
- stor skillnad i mentala känslan, har slutat med Cipramil/antidepressiv. Är nervös men det har gått bra
- känner mig inte lika dum och tjock längre, det känns som att det är jag som bestämmer om jag ska gå ner eller inte, förr var det kroppen.
För flera år sen var jag på ätstörningskliniken i Huddinge. Träffade en läkare som sa att "du äter för lite fett, din hjärna är undernärd". hon sa till mig att gå hem och äta ost. hon sa också att hon brukade säga att först kom patienterna till Rössner, när han var klar brukade de komma till henne med utvecklad ätstörning….Intressant vilken maktfaktor han blivit denne Rössner.
#11 Intressant anekdot om Rössner. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!