Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1213 ggr
Jea59
0

Köttet vi äter hur påverkar det oss

Jag äter inte vanligen griskött men jag var på en gård där dom födde upp o slakta linderödsgrisar tror jag dom hette de var en helt annorlunda smak på det köttet som man köper i affären även nötkött har jag smakat som inte kommit från affären som har haft kraftigare smak. Nu har jag tur som bor på landet att den lilla affär jag köper kött maler direkt nötkött till köttfärs medans jag väntar o de e mycket godare än storpack. Detta har varit ekologiska butiker eller gårdar köttet smakar mer vilt då jag även har haft tillgång att äta älgkött.

Det är en annan smak på köttet  på det man köper i storpack en lilla butiken på landet. Vad tror ni det beror på

Zepp
0

Det är vad djuren äter som avgör kvalliten på köttet.. billigt dåligt icke arteget foder ger en dålig kvalite på köttet.. smaken blir därefter!

http://www.gronagardar.se/grasuppfott.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kaisakavat
0

Kossor ska äta gräs: Vi ska äta kossor och grisar, m m.. 

På så vis blir vi alla jättegoda - både djuren och vi själva! Skrattande 

Björnar och vargar blir glatt överraskade när de sätter tänderna i en LCHFare. Det diskuteras faktiskt bland dem i dagarna, hur det kommer sig att vissa människor faktiskt har börjat smaka riktigt bra…  Snart vet de att det beror på att LCHF-rörelsen växer.Flört

MimLan
0

#2 :-) :-)

Jennix
0

#2   Ehh, kanske bäst att akta sig när man går ute i skogen då?? Det känns ju på lukten om man är LCHF-are… Skrattande *asgarv*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jea59
0

Tror jag det att vi smakar godareSkrattande men tror ni inte att det är bättre kött med gårdsuppfödda djur att vi får mer näring av det köttet än om man bara som jag läste i inlägget dom som är spannmålsuppfödda till slakt det är verkligen skillnad på kött o kött i smaken, hade ingen sagt till mig att det var griskött som jag åt skulle jag inte tro det