Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2140 ggr
jejjja
0

Hur räknar man ut??

ObestämdJag har en fråga som kanske låter du man jag är ju inget mattekeni. Det är ju bara det att man vet ju inte vad det blir för summa när man lagar mat till flera port. Det stämmer ju inte om jag lägger in allt vad jag har i maten och sen går efter det då har jag ju ätit upp hela satsen. Man vil ju inte ta färdig köttfärssås i jutjärnspanna som det står på sidan. Är det någon som förstår vad jag menar med sidan. Obestämd

mikaelj
0

Om du äter hälften av maten har du fått i dig hälften av energin. Om du med "lägga in" syftar på minmat.net är det bara att dela allting på hälften.

Eller vad menar du?

jejjja
0

Jag menar jag har ju vägt upp allt och lagt in det på sidan innan det var färdigt. och då stämmer det ju inte eller

mikaelj
0

Jag förstår fortfarande inte.

Om du använder 200g köttfärs och 50g lök till dina köttbullar skall du skriva in 200g köttfärs och 50g lök i minmat.net.

jejjja
0

Förlåt det är du som förstår. Det är jag som inte vet vad jag håller på med. Ska nog gå i säng även om klockan är 16,00

helvete
0

Jag håller med dig om att det är svårt. Även att rå och tillagad vara kan väga så olika. Om man vill veta procenten av fett , protein, kolhydrater i en köttbit på 1000 g, när det under tillagningen rinner ur 350 ml vatten.Eller gram av ämnen.

mikaelj
0

När man steker kött försvinner mestadels vatten och ibland en del fett.  Då får man hälla över det som blev kvar i stekpannan på köttbiten.

Meningslöst att räkna energiprocent på måltider, det är intressant på dagar och veckor.