Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 990 ggr
Torkelson
0

varm!

Jag undrar varför jag är så varm?? varm på natten och på dagen

och ibland fryser jag, min fru säger att jag låter som kvinnorna på hennes jobb som är runt 40, typ klimaterie besvär, men jag är ju 31 och är man!

kaisakavat
0

Betyder nog att förbränningen går på högvarv..

Om du har börjat LCHFa relativt nyss, så kan man ju också få lite "reaktioner" av olika slag av kostbytet. Stor omställning för kroppen, du vet.Skrattande

Medlem
0

Nu när det är kallt ute och även inne känner jag mig varm medan min man som käkar kolisar fryser om händer och fötter natt som dag  Tungan ute

missaz
0

Jag har samma reaktion sedan jag startade med LCHF, svettas på nätterna men är rätt frusen ibland på dagarna. Är iofs kvinna, men helt totalt övertygad om att det inte är klimakteriet, lär få vänta 25-30 år på det om jag ska följa släktens långa fertilitetstid. Tror också att det gäller fettförbränning när man blir varm och svettig, men varför är det då mest på natten…? Skumt tycker jag!

tora125
0

Jag upplever samma sak. De senaste natterna har jag ocksa vaknat och varit super svettig (kan aven fa "varmeslag" under dagen). Da jag inte har markt nagon sarskild forbranning sa undrar jag ocksa vad det kan bero pa. Detta har kommit efter 2 manader med LCHF.

Zepp
0

Man brukar förklara det hela med "Futile cycles"!

"A Futile cycle is when two metabolic pathways run simultaneously in opposite directions and have no overall effect other than wasting energy.[1] For example, if glycolysis and gluconeogenesis were to be active at the same time, glucose would be converted to pyruvate by glycolysis and then converted back to glucose by gluconeogenesis, with an overall consumption of ATP.[2] Futile cycles may have a role in metabolic regulation, where a futile cycle would be a system oscillating between two states and very sensitive to small changes in the activity of any of the enzymes involved.[3] The cycle does generate heat, and may be used to maintain homeostasis."

http://en.wikipedia.org/wiki/Futile_cycle

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.