kokosfett fråga
Hallå där..
Jag har börjatt att dra ner mängden mejeriprodukter och har varit och köpt kokosfett.
Jag har sökt här på forumet för att få svar på mina frågor ang detta, men hittar inte det jag söker.
Jag undrar tex hur jag kan använda detta fett, varför folk sätter det i kaffet och om det överhuvudtaget smakar ok.
Tycker att det verkar lite läskigt att ha i teet.
Varför välja kokosfett, är det de enda alternativet tiil smör och liknande. Finns det några bra tips på hur jag kan använda det i matlagning och bakning.

jag testade att steka ägg i det o det gick åt pipsvängen …det fastna
Sök på internet så kan du läsa om kokosfettet och hur nyttigt det är.
Det smakar inget (om du inte köpt den med smak) och funkar hur bra som helst att ha i teet, det blir bara lite fetare känsla om munnen. Ta det försiktigt i början för man kan må illa innan man vant sig.
Jag steker det mesta i mitt kokosfett och inte har jag märkt att något fastnar. Du kan använda det på allt om du behöver ha upp din fettmängd, eftersom det inte smakar något så förstör det ju inte heller smaken på din mat. Testa så får du se.

Frågor och svar om Cocosa Extra Virgin och Cocosa Pure Coconut
http://www.mamut.net/somanordic/subdet40.htm
För de flesta handlar det om att fetta upp dagens måltider utan att få allt för mycket av mejeriprodukternas kolhydrater!
Dessutom så är cocosfett nyttigt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Gör äggmjölk, kanongott i kaffet och går även att dricka det naturellt!
Jag gör såhär;
2 ägg, 50 gram kokosfett mixas ihop. Kokar ihop 2-3 dl vatten som jag sedan mixar ihop med äggfettet och voila!
Vill man dricka den naturell rekomenderar jag att krydda den, jag tycker det räcker bra med salt!
Går även att tillsätta kakao och man kan göra spenatsoppa med äggmjölk som bas…..
KANON säger jag bara! Använd sökfunktionen här på sidan och sök på äggmjök så får du nog upp några andra varianter :)

Tack så mkt för tipsen,, ska genast prova att göra äggmjölken till spenatsoppa.. Det älskar jag