Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1641 ggr
Sandidra
0

Är man i ketos när man är gravid?

Dummaste frågan denna månad kanske? Men man har ju metallsmak i munnen när man är gravid och jag har samma smak nu med LCHF. Gick inte på LCHF när jag var gravid utan börjat för att tappa gravkilon.

Gör graviditeten att man hamnar i ketos och bränner fett i början? Blivit smalare i ansiktet med LCHF och blir lika smal i början av mina graviditeter.

missaz
0

Man kan ju inte vara i ketos om man inte äter väldigt lite kolhydrater, har haft samma metallsmak i munnen under mina graviditeter, men det beror nog på något annat. Hormoner antagligen….

Sandidra
0

Ok. Jag bara undrade om förbräningn ökade pga graviditet så man kom i ketos fast man åt kolhydrater. Jag gick alltid ner så mycket i början av mina graviditeter + den vidriga metallen. Men nu fattar jag att man inte kommer ner i ketos. Tack:-)

Johanna-Soderlund
0

Det är klart att man kan komma i ketos även om man äter kolhydrater, fast vanligtvis blir det väl periodvis till skillnad från om man äter lågkolhydratkost.

spkn1
0

Det kanske är funktioner då fostret utvecklats som KRÄVER ketoner istället för glukos?

missaz
0

Fast jag har inte gått ner i vikt; tvärt om. Har ändå haft metallsmaken i munnen.

#3 Hur kan man vara i ketos om kroppen får mycket kolhydrater? Det är ju "brist" på kolhydrater i kroppens celler eller vid diabetes, för lite insulin för att cellerna ska kunna ta in kolhydraterna som ger ketos. Förstår inte hur man ska kunna komma i ketos om man inte är diabetiker med dålig behandling eller äter lågkolhydratskost… Vet du något ytterligare om detta så berätta!