Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2873 ggr
paltkoma
0

Wikipedia

Var inne på wikipedia och kikade på artikeln om fett

Jag upplevde att den var såväl inkomplett som osammanhängande och i vissa avseenden helt felaktig. Jag anser mig inte själv tillräckligt insatt i detaljerna för att kunna skriva en bättre text, men jag är övertygad om att det finns många här som skulle göra ett utmärkt jobb.

Det är många som använder wikipedia som kunskapskälla och det vore bra med så bra info som möjligt där.

En uppmaning till er med koll med andra ord…

Inkanyezi
0

Och för dem som inte vet hur Wikipedia skrivs, kan det vara bra att tala om att man kan själv ändra på all information i Wikipedia. Det går att redigera texten, föra till ny information, radera, lägga in bilder, allt.

Självklart bör man sträva efter att ge så god information som möjligt, och redigeringen är inte till för att starta någon slags redigeringskrig.

Bra om man kan hänvisa till vetenskapliga rapporter; i synnerhet om de finns publicerade på nätet. Externa länkar och andras forskning är bättre än egen forskning och bara tyckande.

Om man hänvisar till egen forskning ska den vara publicerad.

Melindrea
0

Ja, det ska finnas källor till allt på Wikipedia. Intressant sidnotering: Den svenska Wikipedia anses inte vara så bra (inte tillräckligt många editorer), men den engelska får man hänvisa till på universitetsnivå =)

Jennix
0

#2  Jaså, det fick inte vi göra… Obestämd

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Melindrea
0

#3 Hrm. På Mittuniversitet får vi. =)