Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1763 ggr
parsley
0

Fettdiet i Smålandsposten

http://www.smp.se/ung/kolasnore-blandgodis-och-ett-glas-cola---vagen-till-en-smalare-kropp(958032).gm

Smålandsposten ung har någon slags artikel om bantingsmetoder på sin hemsida. Bla kallas LCHF fettdiet, och påstås vara farligare än ananasdieten. Kommentera gärna.

Raring
0

Härligt att de visar en bild på ett LÄTTA-paket också… Obestämd Very non-LCHF if you ask me.

De verkar inte så pålästa. Dessutom klumpar de ihop "2kg ananas på 2 dagar" med LCHF där många högt säger "DET TAR TID för de flesta att gå ner med LCHF!"

Aniara4
0

Nån som lyckas se kommentarerna?

Och så instämmer jag med Raring, på vilket sätt har Lätta med fett att göra?!!!

papa-bear
0

klickade på "kommentera", men fick bara felmeddelande 404, är den borttagen pga alltför hårda kommentarer om hur fel ute den där åsa är med sina kommentarer?

Aniara4
0

Min kommentar registrerades, stod det, men inte står den att läsa någonstans!

papa-bear
0

jag sökte på namnet på den person som kommenterade dieterna och kom fram till samma artikel, där kom jag i alla fall fram så att jag kunde lämna en kommentar, som är som följer:

om åsa sagt det omvända om fetterna har jag hållt med, men som anställd på livsfarligverket måste hon säga som hon säger om fetterna, annars är hon illojal mot livsfarligtverket.

Maia
0

Jag har också kommenterat, men det står fortfarande bara "2 kommentarer" och de går inte att läsa för mig heller. Men jag har inte kollat med Firefox.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aniara4
0

Förut stod det ingenting om "2 kommentarer" heller, så de kanske jobbar på att lägga ut dem. Maia, jag har Firefox, det hjälper inte…

papa-bear
0

firefox + noscript, vart tog ie7 vägen?

blodtopp
0

jag kan se kommentarerna =)

"Lätta = fett???

Ursäkta, men vem kom på snilleblixten att illustrera "fettdieten" (LCHF) med ett paket Lätta? Lätta är en kemikalieblandning som sägs funka jättebra att putsa skorna med, men i människokroppar är det helt förkastligt. Inte innehåller det nåt fett att tala om, och det fett som finns är omestrat och extremt skadligt för blodkärlen. Ät riktigt smör istället!

Postad av Sara 2008-11-12 12:01"

"Fett bra!

Nej, snabba bantningsdieter är inte bra. Men att dra ner på kolhydrater är enligt Socialstyrelsen minst lika bra för överviktiga och diabetiker som annan kostbehandling. Enligt min uppfattning betydligt bättre. Ett tips för den som vill lära sig mer om mättade fetter är Uffe Ravnskovs "Fett och kolesterol är hälsosamt".

Postad av Annapanna 2008-11-12 12:01"

Dessa två är de som står på sidan just nu =)

Aniara4
0

Oskyldig

Maia
0

Nu ser jag 6 kommentarer när jag klickar på länken OVANFÖR artikeln. Jag skriver själv under nick där, eftersom jag använder mitt riktiga namn här.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aniara4
0

Nu ser jag också alla 6!

Aniara4
0

Nu ser jag också alla 6!