måste man räkna?
När jag såg dr Dalkvists lista trodde jag att det bara var att följa den, men här på forumet ser jag att det är många som räknar nogrannt med bl a minmat. Jag har viktväktat och hade nu hoppas få sluta räkna. Går det inte följa den här dieten utan att skriva in varenda liten bit man sätter i munnen? Kan man inte bara äta det som är under 4g kolhydrater?
Jo så enkelt är det. Det finns ingen anledning att göra det svårare till en början. Sedan kan man börja räkna när den initiala viktminskningen avtar. Jag läser bara på förpackningen och räknar inte en smula.
Lycka till!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Äter du ägg, ost, keso, kött, fisk, smör, kokosfett, nötter & ovanjordsgrönsaker och inte dricker grädde & mjölk som måltidsdryck är det allt du behöver tänka på.
Kanske lite begränsat, men ack så enkelt. :)

Jag räknar inte mycket. Är det 5% kolhydrater eller mindre är det nästan inga problem. Ett tag var jag "duktig" och försökte med minmat och liknande, men det är ju döööötrist =)

Håller med.. de kolhydrater du inte handlar hem lär du heller inte äta upp.. låt de ligga på hyllan i affären!
Läs ALLA innehålsförteckningar o köp inget med mer än 3-5% kolhydrater, dessutom ät sparsamt av de som har högst!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag räknar ingenting =) Funkar visst bra ändå =)

Jag blir också förvirrad av all information - även om mitt primära mål är att må bra så vill och behvöer jag gå ned i vikt också.
Det jag funderar på är om jag inte måste mäta och registrera allt jag äter för att veta att jag får i mig allt som jag ska, detta gäller framförallt fett. Ingen aning om hur mycket jag får i mig ananrs ju….eller?
Känns lite konstigt att ha vispgrädde i maten och samtidigt säga att man vill gå ner i vikt.
Elize-l går du ner fast du inte väger och mäter maten? Jättekul för dig i så fall!
Nä, du måste inte väga och mäta maten. Ät tills du är ohungrig.
Det funkar för djuren i naturen -- de blir inte feta.

Jag ska sluta fundera så mycket tror jag….känner ju att jag ff är mätt efter frukosten kl 7,45 och det brukar jag inte vara annars varken när jag dricker pulver ellr äter kolhydratfrukost.
Kan man äta för många ägg? Jag tycker om ägg både för att det är gott och för att det är enkelt att ha med sig till lunch.
#8 Nej, ägg är suveränt som livsmedel.

Perfekt! Då blir det ägg som bas till frukost och lunch!