Nu hänger dom på =)
Jag måste se väldigt frisk och smalare ut nu än i februari då jag gjorde kostomläggning. Utan att jag direkt tjatat på någon hänger dom på nu.
Hela familjen är med men dom som inte har viktproblem är väl lite mer liberala med bröd etc. Men det är ingen som frågar efter pasta ris och potatis när middagen serveras =)
Alla på mitt jobb (4 pers hos samma brukare) är med trots att dom tidigare var lite kritiska =) Vi hade möte i tisdags och då fanns bara ägg och pålägget kvar på fikabordet =)
Vad trevligt det låter!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Kul! Och grattis till framgångarna. Både med dig själv och omgivningen.

Jag tror jag håller på att råka ut för samma sak själv! Jag jobbar i Norge, och här äter man ju mackor till lunch
. På mitt jobb äter vi alla tillsammans, och jobbet bjuder på maten, så här dukas det fram bröd och allehanda pålägg. Efter ett tag börjage folk se att jag missade att lägga bröd under salladsbladet och allt pålägg. Nån frågade om det var "den där stenåldersdieten", och jag svarade "nja, nåt åt det hållet". Jag vill verkligen inte prata om min mathållning, speciellt inte i kolhydratsliberala Norge… Men folk accepterade allafall mitt val, vilket var otroligt skönt!
Så åkte jag till Sverige på semester i fem veckor, och när jag kom tillbaka började folk reagera! Dirren sa att han hade sett lite skillnad redan innan jag for, men nu syntes det verkligen! Hur mycket hade jag gått ner? Periodvis försöker han själv hålla sig från kolhydrater, kom det fram! Folk började fråga mer, vill veta mer, men vågar ändå inte prova själva…
Men, summan av detta långa inlägg, är en mycket rolig upptäckt jag gjorde för ett tag sen. En tid efter min semester började min chef försiktigt fråga lite om vad man kunde äta och borde undvika. Jag svarade gärna, men reflekterade inte över varför han frågade. Men så måste jag titta till noga på hanns tallrik. Nä, det var verkligen sant! Han hade inget bröd under salladsbladet och påläggen!

Svarar på deras frågor göra jag oxå naturligtvis. En av tjejerna sa att hon gärna ville äta frukt. Gör det då men känn efter vilka frukter som kan funka för dig, hon har inga viktproblem utan börjar med kosten pga bråkig mage =). Men nämde oxå för henne att dom vitaminer hon inbillar sig att hon måste ha från frukt även finns i ägg och grönsaker =)
Vet av egen erfarenhet att en del saker man trodde man absolut inte kunde vara utan faller ifrån med tiden =)
Hänvisar dom som undrar mycket hit och säger att här finns massor med kunskap att suga i sig =) Tack alla ni duktiga som delar med er =)
#4 Det häftiga är hur alla bidrar till den här samlade kunskapen. En kunskapsbank utan like!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Roligt det där. Frukt innehåller (mig veterligen) enbart vitamin C, men tack vare att vitamin C är väldigt likt glukosmolekylen kommer insulinet att mestadels plocka upp det (för att få ned blodsockret). Resultatet blir att om du äter C-vitamin ihop med socker försvinner det mesta med urinen.