Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 721 ggr
greven62
0

Hej! ännu en nykomling.

Fantastiskt forum,är som sagt ny på detta.

46år,180cm lång.Vägde för ca 14dagar sedan 90-91kg.så ca 10-15 pannor övervikt.Det som stör mej är att jag lägger allt på magen,samt "brösten".Jag började med denna kost för ca 14dagar sedan,kört allvarligt styft en vecka.Frukost,2-3ägg samt 7-8 skivor bacon.Lunch,nja ibland.Middag.1-2 fläskottletter.Stekta i riktigt smör,samt stekta konserverade chamingnjoner med rikligt med riktig grädde,VISST kan man väl äta mycket svamp?? finns ju inga kolhydrater i denna.

På kvällen kan det bli ett par tre ostskivor 28% med smörklick på¨.Har inte börjat äta några grönsaker ännu.Hur som helst så har jag börjat motionera ganska mycket,går två timmar varje morgon,har så gjort i 8dagar.Ställde mej på vågen igår morse.87kg!! fantastiskt eller hur??

Tror jag är inne på rätt väg med denna kost.Jag har en gammal wiphlasskada i nacken,samt reumatism i lederna pga psoriasis.HÖR OCH HÄPNA,VÄRKEN ÄR BORTA!!

Hoppas att detta är bestående,något har ju hänt,helt klar är det kosten.

Så för mej blir det mycket fisk i form av makrill i tomatsås,fläskkottletter,riktigt smör ,grädde, fet fil någon morgon osv.Hoppas jag är på rätt väg.

Men hur är det med svamp??ingen nackdel eller??

Greven

Wildrat
0

Välkommen hit och grattis till alla hälsovinster du redan fått.

Grönsaker måste man inte äta. De tillför ju lite vitaminer så det är ingen nackdel att äta dem om man vill. Annars kan man peta i sig lever en gång i veckan. Då får man också i sig en hel del nyttigt.

Så vitt jag vet innehåller svamp i stort sett ingenting förutom smak så de är inte fel att äta. Kolla att det ingår socker eller liknande i lagen champinjonerna ligger i.

kickelina66
0

välkommen. Vilken rivstart du gjort.

MimLan
0

Champinjoner innehåller 2,7-2,9 gram kh/100 gram. Med andra ord är det inget att bekymra sig över.

greven62
0

Tack alla!!

Ja,det kanske vart en rivstart…bara hoppas att det håller i sig,jag trivs verkligen inte med min vikt.när jag var 25 vägde jag 72kg.Nu skall jag väl inte dit,mitt mål är 80kg i första skedet.Sedan har man ju ett stillasittande arbete,kör buss samt Taxi.Då är det lätt att kaggen blir stor,all skitmat man stoppat i magen,hamburgare,strips o läsk.Konstigt nog har jag inget sockersug ännu…

Skall föressten beställa denna kallpressade virgin kokosolja,den verkar vara ok,eller?? Ha de bra alla,samt tack för välkommnandet på sidan!!

http://www.anabelles.se/

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

Wenn
0

Välkommen till oss !Glad

Margareta
0

Välkommen och som sagt grattis till en rivstart - du verkar ha kommit igång väldigt bra.

Din länk på kokosolja verkar vara väldigt bra

Numer pensionär i Nynäshamn

SaJo123
0

Oj! jag blir så imponerad av folk som kommer iväg och motionerar på morgonen. Har alltid varit morgontrött och ligger gärna och drar mig i sängen. Verkar som alla blir så pigga av lchf-kosten. Själv har jag blivit så trött och haft ONT i musklerna. Kul att det går bra för dig! Grattis!

Wildrat
0

#4 Kokosolja är jättebra.

greven62
0

Har nu kört denna kost samt riklig motion lite dryga månaden.Har börjat att jogga min mil jag gör nu varje morgon,ja fuskas väl lite.Vissa dagar blir det bara 5km.

Men nu väger jag 85kg.6-7kg ner på en månad.Förvisso har jag haft lite återfall på lite godis samt bullar+3tårtbitar under denna tid.Höll på att bli galen en morgon,slängde mej över 4härliga vanilvetebullar med pärlsocker,samt mjölk!!!Fasiken vad jag mådde pyton hela dagen…

Åt inget på hela den dagen+skippade frukopsten dagen efter.

Men nu går det bra igen.

Kontentan då av denna dryga månad??

Mycket piggare.Känner mej lättare i kroppen av dessa 6-7kg ner.

Dock åker vi till Afrika i Morgon,men har sett att där är mycket fisk,kött +skaldjur.Allafall i Norra afrika dit vi skal.Tunisien.Funderar stark att ta med löparskorna.Får väl se.

Dock har min ledvärk kommit tillbaka,men min nacke är fortfarande bra,märkligt att wiphlasskadans värk försvunnit,dock positivt.

Ja,jag kommer fortsätta att äta denna mat.Mycket ägg,kött,kotletter,köttfärs .mycket fisk.Äter även mycket majonäs,denna är super till hemrökta öringen+sikarna jag fyllt frysen med.Vi var på storfiske i höst så frysen är full av fisk!mumma med rökt fisk+ägg+majjo till frukost.

Har helt skippat pasta+ris+potatis.

Äter även mycket makrill i tomatsås då jag älskar detta!

lennart

Maia
0

Har du kommit tillbaka från Tunisien ännu? Skulle vara kul att höra hur det fungerade med maten där.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]