Transfetter i Bregott??
Fick hem ett reklamblad idag där dom jämförde olika fetter. Där stod det att det finns transfetter i Bregott. Stämmer det??
Mjölkfett innehåller naturligt transfett. Sånt är inte farligt.
Konstgjort transfett gjort på vegetabiliska fetter är farligt.
Intressant…Reklam? Vilka är "dom" som jämför?

Hur vet man om det är naturligt transfett eller konstgjort??
Becel kommer reklamen ifrån…..såklart..

Jag såg också den reklamen i ICA-Maxis reklamutskick. Blev först lite förvirrad, men när jag såg vad reklamen syftade på så förstod jag att det inte var något att oroa sig för. Den gick ut på att man ska använda sig av Becels produkter. Det är bara Becel själv som gjort jämförelsen för de har inte satt ut någon källa.

Hoppas vekligen det e transfett i bregott för det e bland annat detta som är nyttigt! 
"De naturliga transfettsyrorna i mjölkfett, CLA och vaccensyra, har i djurförsök visat sig förebygga vissa cancerformer och ateroskleros."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Transfett
Visar bara vilket skumt företag Unilever är.. man lever trots allt på att lura folk att köpa o äta hälsovådliga livsmedel.. förvånar mig inte alls!
Föresten så skall de vara med att utforma de nya kostråden via sin lobbyorganisation i EU.. dom har redan fått skattepengar för detta!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Fan. Becel kommer verkligen att bli symbolen för livsmedelsindustrins lurendrejerier. Kan inte vänta nog tills det sker!
Det är konstgjort om innehållsförteckningen listar "härdat vegetabiliskt fett".

tack för all info….
då förstår man lite bättre……
CLA kan man köpa som piller, det ska tydligen hjälpa viktnedgång. Är väl populärt bland muskelbyggare, tror jag?
Ska bli kul att se vad som ev. sägs om t.ex Becel på söndag 19.20 i TV4! (appropå "symbolen för livsmedelsindustrins lurendrejerier")
Tack för tipsen här. Det är så lätt att säga "transfetter är dåligt"…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna